انواع سررسید 1402 بر اساس جنس

انواع سررسید 1402 بر اساس جنس

سررسید یا سالنامه امروزه به یکی از مهم ترین آیتم های برندینگ و یکی از قدرتمند ترین ابزارها برای اثرگذاری بر بازار هدف تبدیل شده است.برای سفارش سررسید اختصاصی توجه به آیتم هایی چند باید مدنظر قرار گیرد که یکی از مهم ترین آن ها جنس سررسید است.دراین مقاله قصد داریم انواع سررسید 1402 بر اساس جنس را از جهت نوع جنس دسته بندی و شرح دهیم.

سررسید ها از حیث جنس به صورت زیر تقسیم بندی میشوند

  • 1)سررسید سلفونی

این نوع سررسید ها روی برگه گلاسه چاپ میشوند،سپس همانطور که از اسمشان پیداست روی آنها یک روکش سلفونی مات یا براق میکشند.این سررسید ها قابلیت خدماتی مانند یو وی و طلا کوب را نیز دارند. سررسید های سلفونی جز دسته سررسید های نفیس و بسیار شیک طبقه بندی میشوند.

  • 2)سررسید چرمی

سررسید های چرم مانند دیگر اجناس چرمی از انواع گوناگونی برخوردارند و جنس چرم انها از چرم مصنوعی درجه یک یا پایین تر و معمولی تر وجود دارد.مواد تشکیل دهنده چرم مصنوعی پی وی سی (pvc) و ( pu) هستند که برای بالاتر بودن کیفیت ،هرچه پی یو بالاتر باشد چرم با کیفیت تر است.افرادی که در زمینه تشخیص چرم متبحر ترند به راحتی میتوانند تشخیص دهند که چه سررسید چرمی با کیفیت تر است و کدام کیفیت پایین تری دارد.

  • 3)سررسید ترمو

ترمو خود نوعی از چرم مصنوعی است با این تفاوت که جنسی لطیف تر و ظاهری شکیل تر دارد و جز دسته های درجه یک چرم مصنوعی است،بنابراین از کیفیت قابل توجهی برخوردار است.سررسید های ترمویی هنگامی که اقدام به حک لوگو به صورت داغی بر روی آن میشود،مقداری ان محل تغییر رنگ میدهد وظاهری بسیار زیبا پیدا میکند.کشور های مختلفی از جمله سوئیس،ایتالیا،فرانسه و ترکیه تولید کننده این نوع از ترمو هستند که قیمت بالاتری نیز دارند اما نوع ایرانی آن که به صرفه است تقریبا مشابه نمونه خارجی آن است با این تفاوت که هنگام داغکوبی تغییر رنگ نمیدهد.

  • 4)سررسید ارگانایزر

با کیفیت ترین جلد یک سررسید دربازار،ارگانایزر است و طبیعی است که به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارد.از بین انواع مختلف آنها ارگانایزر های چرم رایج ترین آنها هستند.سررسید ارگانایزر معمولا به صورت کیف تولید میشوند که در جای مدارک ،جاخودکاری و … درآن تعبیه میشود.

  • 5)سررسید گالینگور

رایج ترین شکل استفاده از گالینگور ها جلد استفاده شده برای پایان نامه ها یا لوح های تقدیر است.مواد تشکیل دهنده آنها کاغذ،پلاستیک و رنگ هستند.این نوع سررسید ها انواع مختلف ایرانی و خارجی دارند و از تنوع مدل و قیمت برخوردارند.

  • 6)سررسید طرح برجسته

نوع جدید و تقریبا میتوان گفت پرطرفدار ترین نوع جلد سررسید است که در آن روی جلدسررسید طرح هایی به صورت برجسته حکاکی میشود و ظاهر بسیار زیبایی به سررسید میدهد.سررسید طرح برجسته نوعی از سررسید سلفونی و تفاوت آنها تنها در برجستگی طرح های این دسته از سالنامه ها است.

کدام نوع سررسید بهتر است

اینکه با اطمینان بگوییم کدام سررسید بهتر است دور از واقعیت است زیرا کلمه بهتر یک کلمه نسبی است و تعریف آن از نظر هرشخص با شخص دیگر متفاوت است.بهتر است با توجه به هزینه ای که میخواهید صرف کنید و بازار هدف مورد نظر خود، مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است کیفیت سررسید است؛ که در راس تمام آیتم های دیگر است؛اگر شما سررسیدی را انتخاب کنید که ظاهر بسیار زییا اما کیفیت پایینی داشته باشد،با دادن آن به عنوان هدیه به شخصی که برای شما مهم است،به اعتبار برند خود ناخواسته خدشه وارد کرده اید!شما میتوانید با انتخاب یک تولید کننده حرفه ای سررسید که این تضمین کیفیت را به شما بدهدو باعث شوید سررسید اختصاصی شما یک معرف شایسته از برندتان باشد به کمپانی یا سازمان خود اعتبار ببخشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *