اسرار تبلیغات ماندگار با انواع سفارش سازی سررسیدها✔

انواع سفارش سازی سررسید

انواع سفارش سازی سررسید به منظور ارائه آن به مشتریان، همکاران و افراد دیگر به عنوان یک هدیه تبلیغاتی انجام می‌شود، این هدیه کاربردی را اغلب سازمان‌ها و شرکت‌ها به افرادی که با آنها در ارتباط هستند برای تحکیم روابط می‌دهند. به طور کلی هدایای تبلیغاتی وقتی معنا پیدا می‌کند که به صورت سفارشی ویژه آن سازمان طراحی و تولید شده باشد، در واقع به این شکل تاثیرگذار خواهد بود. برای یک سررسید سفارشی درج اطلاعاتی از قبیل لوگو، نام و یا سایر اطلاعات شرکت سفارش دهنده ضروری است، این اطلاعات بر روی سررسید و یا داخل آن درج می‌گردد و با این کار استفاده کننده از سررسید در طول سال و به دفعات نام شرکت هدیه دهنده را به خاطر می‌آورد و از این طریق آگاهی مخاطبان نسبت به برند شرکت بالا می‌رود. مجموعه جوپنزا همواره به دنبال ارائه یک ایده خلاقانه در زمینه چاپ و نشر است و این بار قصد داریم شما را با جزئیات مربوط به سفارش سررسید بیشتر آشنا کنیم.

سفارش سازی سررسید با درج لوگو

سررسیدهای تبلیغاتی اگر به درستی شخصی سازی شده باشد، چنان تاثیری روی مخاطب می‌گذارد که ممکن نیست نام شما را تا مدت‌ها از یاد ببرد. اولین نکته‌ای که در سررسید‌های سفارشی به چشم می‌خورد درج لوگو شرکت سفارش دهنده بر روی سررسید است، انواع سفارش سازی سررسید با درج لوگو را می‌توان متداول‌ترین روش برای داشتن یک سالنامه تبلیغاتی دانست. با پیشرفت ماشین آلات چاپ و صحافی، روش‌های مختلفی هم برای درج لوگو بر روی سررسید و داخل آن به وجود آمده که براساس درخواست مشتری‌ها توسط چاپخانه‌ها استفاده می‌شود.

کدام قسمت‌ های سررسید را می توان سفارشی کرد؟ یکی از سوالات متداولی که مشتریان از شرکت‌های تولید کننده سررسیدهای تبلیغاتی می‌پرسند، دقیقا همین است. سررسید عمومی یا خام، پایه اصلی سررسیدهای سفارشی می‌باشد که با تغییر در هرکدام از اجزای آن به یک سررسید اختصاصی تبدیل می‌شود.

● اولین گام ، انتخاب جنس مناسب برای جلد سالنامه است، جلد سلفون با چاپ تمام رنگی یکی از بهترین گزینه‌ها در سفارشی سازی سررسیدها می‌باشد.

● گام دوم ، استفاده از لت گلاسه ابتدایی برای سررسید است، لت صفحات از جنس گلاسه است که بعد از جلد و بدرقه در 4 صفحه یا مضربی از عدد 4 به ابتدای سررسید اضافه می‌شود.

●گام بعدی مربوط به صفحات داخلی سررسید می‌باشد، در اختصاصی سازی صفحات داخلی سررسید آرم یا لوگو و اسم شرکت در تک‌ تک صفحات سررسید چاپ می‌‌شود. در ادامه قصد داریم هرکدام از این گام‌ها را به صورت تک به تک به شما توضیح دهیم.

روش های درج لوگو

انواع سفارش سازی سررسید با درج لوگو آغاز می‌شود، همان طور که گفتیم روش‌های مختلفی برای درج لوگو وجود دارد که با توجه به مدل مانند سررسید وزیری، جنس جلد، سلیقه و نیاز سفارش دهنده روش مناسب را در زمان چاپ انتخاب می‌کنند. متداول ترین روش های درج لوگو بر روی سررسیدها عبارتند از:

●  لیزر مستقیم روی جلد

● پلاک

● داغی

●  طلاکوب و نقره کوب

● چاپ سیلک

● چاپ مستقیم ( ویژه سررسید سلفونی )

 

چاپ لوگو در صفحات سررسید

چاپ لوگو در صفحات سررسید یکی دیگر از بخش‌های تولید سررسید سفارشی است که در بین مشتریان این کالا تبلیغاتی محبوبیت زیادی دارد. با این کار استفاده کننده از سررسید در تمامی روزهای سال با هربار ورق زدن سالنامه مرتبا لوگوی شرکت را مشاهده می‌کند و در طولانی مدت میزان آگاهی فرد نسبت به برند تبلیغ کننده به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد. در برخی از سررسیدها علاوه بر لوگو، شعار برند و یا راه‌های ارتباطی هم در تمامی صفحات درج می‌شود.

کاغذ لت گلاسه و آستر بدرقه

معمولا صفحه‌های ابتدایی و انتهایی سررسیدهای سفارشی را با کاغذهای ویژه‌ای که به آن لت گلاسه گفته می‌شود با درج لوگو و اطلاعات شرکت چاپ می‌کنند، کاغذ لت گلاسه معمولا به‌ صورت 4 رنگ چاپ شده و به ابتدا، وسط و یا انتهای سررسید اضافه می شود. یکی دیگر از قسمت‌های مهم در انواع سفارشی سازی سررسید، آستر بدرقه کاغذی است که در ابتدا و انتهای سررسید قرار داده شده و جلد را به صفحات داخلی وصل می‌کند. معمولا در سفارش‌های بالای 1000 عدد از لت استفاده می‌شود، چون این امر برای تیراژهای پایین با محدودیت‌هایی همراه است. کاغذ لت گلاسه و آستر بدرقه جز قسمت‌های جدا نشدنی از سررسیدهای سفارشی است، آستر بدرقه معمولا از کاغذی با جنس ضخیم و متفاوت از کاغذهای داخلی انتخاب می‌شود. برخی از چاپخانه‌ها از کاغذهای فانتزی ضخیم و برخی از کاغذ گلاسه یا تحریر سنگین چاپ شده به عنوان آستر بدرقه استفاده می‌کنند. روش‌های متنوعی برای سفارشی سازی آستر بدرقه وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

●چاپ روی آستر بدرقه فانتزی

● طلاکوب یا نقره کوب روی آستر بدرقه فانتزی

● چاپ ( یک تا چهار رنگ ) روی آستر بدرقه گلاسه تا تحریر

 

روبان در سررسیدهای سفارشی

استفاده از روبان برای سالنامه‌ها امری متداول است و برای سهولت در کاربری سررسید انجام می‌شود. اما همین روبان در سررسیدهای سفارشی می‌تواند با درج لوگو یا متصل کردن نشان‌های خاص سالنامه شما را منحصر به فرد کند. روبان سررسید اغلب به رنگ‌های سفید، قهوه‌ای یا مشکی انتخاب می‌شود، البته در چاپ اختصاصی سررسید گاهی شرکت‌ها از رنگ سازمانی خود برای روبان استفاده می کنند. به صورت کلی در حال حاضر دو روش برای درج لوگو روی روبان وجود دارد:

● چاپ لوگو روی روبان

● بافت لوگو در روبان

نحوه انتخاب شرکت تولید کننده سررسید سفارشی

انتخاب یک شرکت از میان انبوه شرکت‌های تبلیغاتی تولید کننده سررسید، قطعا یکی از سخت‌ترین بخش‌های سفارشی سازی سررسید یا همان سالنامه است. مجموعه تولید کننده سررسیدهای سفارشی باید علاوه بر کیفیت نسبت به کار شما متعهد هم باشد تا شما بتوانید با اطمینان خاطر کار خود را به آنها بسپارید. اگر برای اولین بار قصد همکاری با شرکتی را در این زمینه دارید، حتما پیش از ثبت سفارش بررسی‌ها لازم را انجام دهید. در واقع نحوه انتخاب شرکت تولید کننده سررسید سفارشی با بررسی نمونه کارهای آن مجموعه آغاز می‌شود، با این کار شما هم متوجه فعالیت‌ شرکت تبلیغاتی در سال‌های گذشته می‌‌شوید و هم امکان بررسی کیفیت تولید و چاپ سررسیدهای آنها را به دست می‌آورید.هم چنین می توانید سررسیدهای سفارشی را داخل ست مدیریتی قرار دهید و به مخاطبان خود اهدا کنید.

 

انتخاب قطع سررسید سفارشی

انتخاب قطع سررسید سفارشی یکی از قسمت‌های مهم در زمان مراجعه به شرکت‌های تولید کننده این کالا است، متداول‌‌ ترین قطع سررسید سفارشی در ایران سایز وزیری می‌باشد. در سال‌های گذشته با ورود سررسیدهای اروپایی به بازار تبلیغات ایران، این سایز هم که اندکی از سررسید وزیری کوچک‌تر است طرفداران خاص خودش را پیدا کرده و به یکی از مدل‌های پرفروش تبدیل شده است. برای انتخاب کارآمدترین قطع سررسید، در نظر گرفتن سلیقه مخاطبان و بازار هدف بسیار مهم می‌باشد، سلیقه خودتان را باید در این زمینه کاملا جدا از کار در نظر بگیرید و تمرکزتان فقط روی مخاطبان باشد. مصرف‌ کنندگان واقعی سررسید تبلیغاتی، مصرف کننده خدمات و کالاهای شما هستند و سلیقه آنها بر نظر شما اولویت دارد.

عوامل موثر بر قیمت سررسید سفارشی

از آنجا که سررسیدهای سفارشی معمولا به صورت انبوه تولید می‌شود، قیمت آنها هم برای سازمان سفارش دهنده بسیار مهم است، در این بخش قصد داریم به عوامل موثر بر قیمت سررسید سفارشی اشاره کنیم تا در زمان انتخاب کار شما راحت باشد. از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت سررسید سفارشی می‌توان به قطع سررسید، نوع جلد، لت گلاسه، نوع صحافی، گرماژ کاغذ مورد استفاده و تیراژ سفارش سررسید اشاره کرد و با توجه به تغییرات نرخ ارز و وابسته بودن قیمت کاغذ به این موضوع نمی‌توان قیمت ثابتی را در چاپ سررسیدهای سفارشی تعیین کرد. اما تیراژ سفارش نقش مهمی در قیمت تمام شده دارد و هرچه تعداد سفارش بالاتر برود قیمت‌ برای هر عدد سررسید مناسب‌تر می‌شود.

چاپ سررسید اختصاصی چند روز کاری زمان می‌برد؟

برای چاپ سررسید سفارشی پس از اینکه مدل مورد نظر و جزئیات کار را انتخاب کردید، نوبت به پروسه تولید سررسید می‌رسد. چاپ سررسید اختصاصی چند روز کاری زمان می‌برد؟ جواب این سوال به موارد زیادی همچون شلوغ بودن چاپخانه، حجم کار و موارد دیگر بستگی دارد ولی به صورت کلی 5 الی 10 روز کاری چاپ سررسید سفارشی زمان می‌برد.

تفاوت بین چاپ اختصاصی سررسید و سفارشی سازی سررسید

سررسید و تقویم رومیزی اختصاصی یکی از تاثیرگذارترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شود که به عنوان هدیه پایان سال معمولا از طرف سازمان‌های مختلف به کارکنان، مشتریان و سایر مخاطبان سازمان ها می‌دهند. این سررسیدها نقش بسیار مهمی در ماندگاری نام برند در ذهن مخاطب دارند و نام شرکت هدیه دهنده را برای مخاطب تا یکسال به صورت مداوم تداعی می‌کند. این سررسیدها را می‌توان به صورت چاپ اختصاصی و یا سفارشی سازی آن به شرکت‌های تولید کننده سفارش داد. در چاپ اختصاصی سالنامه طراحی صفحات، فرمت تاریخ صفحات سررسید، انتخاب سایز سررسید، انتخاب نوع جلد سررسید کاملا به صورت اختصاصی و منحصر به فرد انجام می‌شود، در صورتی‌که در انواع سفارش سازی سررسید شرکت سفارش دهنده یکی از نمونه‌های تولید کنندگان سررسید را انتخاب کرده و شرکت تولید کننده روی همان نمونه اطلاعات مشتری را همچون لوگو، شماره تلفن و موارد دیگر را درج می‌کند. در واقع تفاوت بین چاپ اختصاصی سررسید و سفارشی سازی سررسید در همین موضوع پنهان شده که مشتریان براساس بودجه و سلیقه خود می‌توانند یکی از این دو حالت را در زمان سفارش سررسید برای سازمانشان انتخاب کنند و این محصول تبلیغاتی را به مخاطبان خود هدیه دهند.

 

اهمیت استفاده از سررسید

برای اینکه زندگی منظم و با برنامه‌ای داشته باشیم باید فعالیت‌های روزانه خود را به صورت مرتب و با جزئیات کامل یادداشت کنیم، سررسیدها یکی از بهترین وسایل برای برنامه ریزی منظم است. اهمیت استفاده از سررسیدها بر کسی پوشیده نیست، سررسیدها همانند دفترهای دیگر برای نوشتن برنامه‌ها به کار می‌رود. استفاده از سررسید تنها به دیدن تاریخ و رویدادهای روزهای خاص و تعطیل محدود می‌شود و به جای آن می‌توان تقویمی ساده و کم حجم تهیه کرد. اما شما در زمان استفاده از سررسید اروپایی یا همان سالنامه‌ها این امکان را دارید که فعالیت‌های مهم خود را در تاریخ‌های مختلف درج نمایید و مطابق با روزهای هفته انجام فعالیت‌های خود را بنویسید.

 

 

سوالات متداول

۱. درج لوگو بر روی سررسیدهای سفارشی به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

روش درج لوگو بر روی سررسیدها با توجه به جنس جلد آن انتخاب می‌شود، متداول‌ترین روش‌ها برای درج لوگو روی جلد عبارتند از:  لیزر مستقیم روی جلد، پلاک، داغی، طلاکوب و نقره کوب، چاپ سیلک و چاپ مستقیم ( ویژه سررسید سلفونی ).

۲. انتخاب قطع سررسید سفارشی چطور انجام می‌شود؟

شرکت‌ها در زمان سفارش سررسید با شناختی که از مخاطبان خود دارند باید قطع مناسب سررسید را برای سفارش به شرکت تولید کننده انتخاب کنند، در ایران معمولا برای سررسیدهای سفارشی از قطع وزیری استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر اما سایز رسیدهای اروپایی هم طرفداران خودش را پیدا کرده است.

۳. چه تفاوتی میان چاپ اختصاصی سررسید و سفارشی سازی سررسید وجود دارد؟

در چاپ اختصاصی سررسیدها معمولا طراحی صفحه‌ها، فرمت تاریخ صفحه‌های سررسید، انتخاب سایز سررسید، انتخاب نوع جلد سررسید کاملا به صورت اختصاصی انجام می‌شود ولی برای سررسیدهای سفارشی مشتری یکی از نمونه‌های تولید کنندگان سررسید را انتخاب کرده و سپس سررسید با مشخصات مشتری همچون لوگو، راه‌های ارتباطی و مواردی از این دست سفارشی سازی می‌شود.

نتیجه‌گیری

اقلام تبلیغاتی همواره طرفداران خاص خود را دارد و شرکت‌ها با اهداف مختلف این کالاها را سفارش می‌دهند، سررسیدهای سفارشی اما یکی از مهمترین کالاهای تبلیغاتی محسوب می‌شود که شرکت‌ها هرساله با نزدیک شدن سال نو آنها را تهیه و در بین کارکنان، مشتریان و سایر مخاطبان خود توزیع می‌کنند. سررسیدها هدیه بسیار مناسبی در طول یک سال می‌تواند نام شرکت هدیه دهنده را برای مخاطب زنده نگه دارد. منظور از سفارش و چاپ سررسید اختصاصی درج تبلیغات مورد نظر سفارش دهنده، در بخش‌های مختلف در سررسید رقعی است، با این کار نام و لوگو شما در طول سال جلوی چشم مخاطب قرار دارد. اگر به نکاتی که در این مقاله بیان کردیم در زمان سفارشی سازی سررسید توجه نمایید، قطعا نتیجه کار تاثیر زیادی روی مخاطب هدف شما می‌گذارد. ما در مجموعه جوپنزا این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با کمترین هزینه و کیفیت عالی انواع نشریات و سررسیدهای خود را با قطع دلخواه و طراحی منحصر به فرد سفارش دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *