مراحل سفارش سررسید اختصاصی 1402

سررسید اختصاصی

اگر سازمان و شرکت شما برای سال جدید درخواست سفارش سررسید اختصاصی دارد پیشنهاد می شود مراحل زیر را مطالعه نمایید تا به بهترین انتخاب برسید که در مقاله زیر به مرور آن می پردازیم.

انتخاب زمان مناسب :

در مقاله قبلی با عنوان ” بهترین زمان سفارش سررسید اختصاصی ” به صورت کاملتر با این زمان بندی و چراهای آن آشنا شدیم.
اولین قدم برای سفارش سررسید اختصاصی انتخاب زمان مناسب است چرا که با انتخاب زمان مناسب می توان سررسید اختصاصی با کیفیت تر و همچنین ارزانتر نسبت به ماه های دیگر سفارش داد.
بسیاری از سازمان ها و شرکت ها بر اساس تجربه هایی که داشتند دقیقا می دانند در چه ماه هایی از سال اقدام به سفارش سررسید اختصاصی نمایند و همیشه هم موفق تر هستند.

انتخاب پیمانکار مناسب : 

متاسفانه بازار سررسید بازار پرملتهبی است و خیلی از شرکت های تبلیغاتی و گرافیست ها اقدام به جذب مشتری و سفارش سررسید و سالنامه اختصاصی می نمایند که به دلیل واسطه گری دیده شده کارفرماها به مشکلات عدیده ای دچار شده اند.
دومین قدم ، انتخاب پیمانکار مناسب است که می توان به تولید کنندگان سررسید اشاره کرد. این تولید کنندگان بر اساس تولید انبوه ، می توانند قیمت مناسب تری به شما ارائه دهند و هم در زمان بندی دقیق تر عمل کنند.
یکی از این تولیدکننده سررسید اختصاصی  شرکت جوپنزا با سابقه تولید سررسید بالای 18 سال است

دریافت نمونه سررسید قبل از سفارش :

برای اینکه با خیالی راحت تر به سفارش اختصاصی سررسید خود بپردازید ، می توانید از پیمانکار درخواست نمونه کار نمایید . مسلما تولیدکنندگانی که در این کار باسابقه و حرفه ای باشند نمونه هایی از سررسید اختصاصی تولید شده در سالهای قبل را دارند که به شما ارائه دهند.
با مشاهده نمونه های قبلی ، راحت تر می توانید پیمانکار را محک بزنید و کیفیت کار را بررسی کنید.
تجربه نشان داده که بسیاری از شرکت ها و کارخانجات در این مرحله با مشاهده نمونه سررسید از پیمانکار ، سفارش خود را لغو نموده اند چرا که واقعیت با ادعاهای پیمانکار برابر نبوده است

انتخاب پیمانکار خلاق :

اگر شما تصمیم دارید سررسید اختصاصی سفارش دهید به این معنا است که برای برند و جایگاه سازمان و شرکت خود ارزش قائل هستید در نتیجه سررسید اختصاصی شما باید دارای خلاقیت و ماهیت باشد. چرا که این خلاقیت می تواند شما را متمایز نماید. خلاقیت در سایز سررسید ، خلاقیت در طراحی و یا … می تواند شما را متمایز از رقبا نماید.
در نتیجه در انتخاب پیمانکار کوشا باشید تا بتوانید شرکت تبلیغاتی و یا آژانس تبلیغاتی را برای همکاری انتخاب کنید که خلاقیت داشته باشد

سفارش سررسید اختصاصی متمایز : 

در گذشته بیشتر سازمان ها و بانک ها بر اساس بودجه ای که داشتند اقدام به تولید سررسید اختصاصی بی کیفیت و عمومی می کردند که به علت افت کیفی در دسترس مخاطبان هم قرار نمی گرفت . در مقابل شرکت های برندینگ و صاحب نام اعم از کارخانجات ، استارتاپ ها ، برند ها بصورت حساب شده و با استفاده از خلاقیت اقدام به انتخاب سررسید اختصاصی می کردند.
به عنوان مثال : سایز سررسید و سالنامه را متفاوت انتخاب می کردند و یا از کاغذ داخلی متفاوت و با کیفیت بالاتر مانند کاغذ تحریر کرم استفاده می کردند و یا طراحی داخلی سررسید را بر اساس رنگ سازمانی و برگرفته از نشان و لوگو طراحی می کردند و یا حتی از جلدهای ویژه و متفاوت برای جلب توجه بیشتر استفاده می کردند .
تجربه نشان داده است این تغییرات ریز و البته مهم ، در جلب نظر مخاطب تاثیر مثبت داشته و نمونه تقویم رومیزی تا یکسال همراه مخاطبان و بازار هدف بوده است.

قراردادن تصاویر اختصاصی در سررسید : 

حال که شما اقدام به سفارش سررسید اختصاصی سازمانی نموده اید حتما چند صفحه ابتدایی آن را به معرفی سازمان ، شرکت ، محصول و خدمات خود بپردازید . در اینجا شما محدودیتی در تعداد صفحات ندارید و می توانید 4 – 8 -12 -16 – 20 صفحه اطلاعات فوق را به ابتدا ،  اواسط ، ابتدای هر فصل و یا انتهای سررسید و بطور کلی در هر فضایی از سررسید اختصاص بدهید .
مخاطبان شما با فعالیت شما بهتر آشنا شده و در هزینه های کلی سررسید شما هم تاثیر زیادی ندارد.

استفاده از جلد اختصاصی : 

یکی از تفاوت های سررسیدهای عمومی با سررسیدهای اختصاصی ، امکان چاپ جلد اختصاصی است که می توان از مدل های مختلف آن استفاده نمود . مثلا می توان از طراحی تمام رنگی استفاده نمود و یا از جلدهای مخصوص به رنگ سازمانی استفاده نمود. تنوع در این روش تقریبا انگشت شمار است و باعث متمایز شدن سفارش سالنامه شما با سفارشات سالنامه عمومی می باشد.

مشخص کردن زمان بندی تحویل سررسید :

در هنگام سفارش سررسید حتما با پیمانکار خود درباره زمان بندی دریافت سفارشات خود صحبت کنید و هنگام عقد قرارداد زمان بندی تحویل سررسید را ذکر نمایید و تاکید کنید در زمان مشخص به محصول خود دست یابید.
عدم تعیین زمان تحویل سالنامه ، می تواند برای شما مشکلات بسیار عدیده ای به بار آورد

نویسنده : آرشه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *