مزایای چاپ سررسید اختصاصی 1402

سررسید اختصاصی 1400

چاپ سررسید اختصاصی نسبت به سررسیدهای معمولی دیگر دارای مزایایی میباشد، از جمله:

اختصاص اندازه‌های کاملا سفارش شده و اختصاصی و همچنین جلد اختصاصی می‌باشد.

برای مثال اگر مشتری بخواهد جنس متریال جلد سررسید خود را از پارچه تهیه کند.

و همین طور در چاپ سررسید اختصاصی ۱۴۰۲، مشتری و سفارش دهنده می‌توانند رنگ چاپ، نوع کاغذ و دیگر موارد را هم به صورت اختصاصی سفارش دهند.

سررسید اختصاصی ۱۴۰۲به عنوان سررسیدهایی هستند که شخص مورد نظر یا همان سفارش دهنده، طراحی و مشخصات آن را تعیین می‌کند و بعد از آن مراحل تولید انجام می‌شود.

به عبارت دیگر این سررسیدها مطابق با سلیقه مشتری تهیه می‌شوند.

چاپ سررسید اختصاصی ۱۴۰۲، یکی از مشاغل پر اهمیت در صنعت چاپ و تولیداتی به شمار می آید.

اگر شرکت شما برای هدیه سال ۱۴۰۲ حداقل ۱۰۰۰ جلد سررسید خرید می‌کند بهترین گزینه چاپ سررسید اختصاصی ۱۴۰۲است.

تعریف سررسید

سررسید کتابی است که تاریخ تمام روزهای سال با وقایع تاریخی و مناسبت های آن روز و همچنین در اکثر موارد دارای شعر و سخنان بزرگان و جدول های برنامه ریزی می باشد.

سررسید یکی از رایج ترین و محبوبترین هدایای تبلیغاتی می باشد و به دلیل اینکه به مدت یک سال در دست مخاطب می باشد و برای یادداشت لیست کارهای خود و چک کردن زمان قرار ملاقات ها و برنامه ریزی های خود هر روز به آن سالنامه رو می آورد.

سررسید برای مدیران و صاحبان مشاغل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مراحل و نکات چاپ سررسید 1402

برای تولید و چاپ سررسید با کیفیت باید به مراحل ساخت سررسید و مراحل چاپ و تولید سررسید یا تقویم تبلیغاتی توجه کرد، که عباتند از:

صفحه بندی و طراحی صفحات داخلی سررسید، ارسال فایل به لیتوگرافی برای شیت بندی سررسید، تهیه کاغذ برای صفحات داخلی سررسید، تهیه پارچه برای جلد به جز جلد سلفونی، ساخت جلد، خرید کاغذ بدرقه، چاپ یا اجرای خدمات روی جلد سررسید، صحافی یا همان دوخت یا فنر، بسته بندی سررسیدها.

که در ادامه به صورت جداگانه به بررسی هر کدام از مراحل خواهیم پرداخت.

چگونگی صفحه بندی و طراحی صفحات داخلی سررسید ۱۴۰۲

مرحله اول چاپ و تولید سررسید طراحی صفحات داخلی چاپ سررسید طبق ابعاد و اندازه های سررسید و سالنامه هایی که تولید خواهند شد، می باشد.

بعد از آن صفحه بندی و ویراستاری صفحات انجام میشود و سررسید برای چاپ آماده می شود.

نحوه ارسال فایل به لیتوگرافی

مرحله طراحی سررسید که پایان یافت،‌ صفحات سررسید قبل از چاپ با درنظر گرفتن روش تاخوردن صفحات سالنامه، روی یک ورق فلزی زینک بندی می شوند و به چاپخانه ارسال می شود.

تهیه کاغذ برای چاپ صفحات داخلی سررسید ۱۴۰۲

بعد از اینکه صفحات سررسید به درستی مرتب شد برای چاپ به چاپ خانه موردنظر ارسال می شود،‌ برای چاپ باید کاغذ تحریر قابل استفاده برای صفحات داخلی سررسید تهیه شود و به چاپخانه منتقل شود.

بعضی از تولیدکننده ها چاپ سررسیدها را با کاغذ تحریر سفید یا کرم انجام می دهند.

تهیه پارچه ی جلد سررسید ۱۴۰۲

قبل از ساخت جلد باید طبق تجربه و تحقیقاتی که توسط بازاریابان هر شرکت انجام می شود و براساس سلیقه ی مشتریان پارچه هایی همانند چرم، ترمو،‌ گالینگور و غیره با کیفیت و زیبا تهیه شود.

نحوه ساخت جلد سررسید ۱۴۰۲

با توجه به نکاتی که در قسمت قبل درباره ی جنس جلد سررسید گفته شد،‌ جلد مورد نظر انتخاب می شود.

بعد با توجه به ابعاد سررسید مد نظر جلد سررسید توسط جلدساز ساخته و تولید می شود.

مرحله خرید کاغذ بدرقه

آستر بدرقه صفحه ی ابتدای سررسید و پایانی آن می باشد که به جلد سررسید یا سالنامه وصل می باشد. برای تولید بدرقه سررسید از کاغذهای مختلفی مانند کاغذ تحریر،‌ سفید،‌ کرم، کرافت و غیره استفاده می شود.

که در بیشتر موارد کاغذ بدرقه ۱۲۰ گرم به کاربرده می شود. در انتخاب آستر بدرقه باید توجه کرد زیرا اگر جنس کاغذ بدرقه نازک باشد و مرغوب نباشد سررسید بی ارزش و ماندگاری سررسید بسیار کم می شود.

نحوه چاپ تبلیغ روی جلد سررسید ۱۴۰۲

بعد از چاپ صفحات داخلی سررسید،‌ آستر بدرقه و ساخت جلد سررسید، برای اختصاصی کردن جلد سررسید می توان طرح و نقش مورد نظر را روی جلد سلفونی سررسید به طور کامل چاپ کرد و یا از چاپ داغی، طلاکوب و چاپ سیلک برای حک تبلیغ و درج پلاک روی جلد سررسید و چاپ لوگو و برند استفاده کرد.

بررسی صحافی سررسید ۱۴۰۲

بعد از ترتیب صفحات چاپ شده ی سررسید یا سالنامه و همچنین چاپ و ساخت جلد و بدرقه سررسید، جلد را به توسط صحافی دوخت و یا فنر به برگه های داخلی متصل می کنند.

بسته بندی سررسید

با تمام شدن همه ی مراحل تولید سررسید، سررسیدهای تولید شده را بسته بندی و داخل کارتن قرار میدهند و سررسید ها آماده فروش می شوند.علاوه بر این محصول کالاهایی مانند تقویم زیر دستی هم باید بسته بندی خوبی داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *