ایده های جذاب و خاص برای سررسید تبلیغاتی

ایده برای سررسید

در دنیای جدید امروزی که هر روز درحال‌رشد و پیشرفت است، تبلیغات به هر نحوی نقش بسیار مهمی را زمینه تجارت دارد. هرچه میزان تبلیغات بیشتر به‌صورت اصولی و درست انجام بگیرد، تاثیر بسیار مثبت بیشتری روی کسب‌وکارها می‌گذارد و محصول و کالاها را بسیار عالی تبلیغ کرده و برند را بیشتر جلوه می‌دهد. یکی از کار‌های بسیار جذاب در اکثر کسب‌وکارها پیدا کردن ایده برای سررسید است. چرا که اگر تبلیغات از طریق سررسید تبلیغاتی یا سالنامه انجام شود ماندگارتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

از سالنامه‌ها و سررسیدهای جذاب می‌توان سالنامه وزیری، سالنامه اروپایی، سررسید پالتویی ، سررسید یادداشتی و… را نام برد که همه این موارد از نمونه‌های سررسیدهای تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

سررسید یا سالنامه‌های جذاب و خاص

گفته شد که سررسید تبلیغاتی یا سالنامه از جمله لوازمی هستند که برای تبلیغات موثر بوده و در صورتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد که از لحاظ کیفیت، شکل و طرح از مدل‌های خوب و مناسب باشد. این سررسیدهای تبلیغاتی باید برای مشتریان و کاربران جذابیت زیادی داشته باشد. پس طراحی و رنگ‌های مناسبی را باید برای این سررسیدها انتخاب کرد.

بعضی از سررسیدهای تبلیغاتی بسیار جذاب و خاص طراحی می‌شوند. برای این کار ابتدا باید تعدادی ایده برای سررسید پیدا کنند که خلاقانه به نظر بیاید. مثلا طراحی روی این سررسیدها با بهترین و خاص‌ترین متریال‌ها بسیار مهم است. البته فقط این موضوع باعث جذابیت و خاص شدن آن‌ها نمی‌شود و توجه به صفحات سررسید تبلیغاتی یا سالنامه‌ها هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهمیت مطالب درج شده در سررسیدها

باید طراحی و رنگ‌آمیزی مناسبی را روی آن‌ها انجام داد. البته تمامی نوشته‌ها و مطالبی هم که در آن‌ها درج می‌شود دارای اهمیت هستند. مثلا بیشتر افراد سررسیدهایی که در آخر صفحه آن، غزلی از شاعران برجسته را نوشته است را نسبت به سررسیدهای ساده بیشتر می‌پسندند. گاهی هم رسیدها دارای برگه‌های رنگی و طرح‌های بسیار زیبا هستند و نوع خط‌کشی و تعداد خط‌های موجود در آن هم اهمیت دارد. پس لازم است که طراحی و پیدا کردن ایده برای سررسید توسط طراحان حرفه‌ای و طبق استانداردها انجام شود تا با استقبال مخاطبین روبرو شود. البته نکته مهم دیگر نحوه اتصال برگه‌ها به سررسیدها و یکدیگر هم دارای اهمیت است و باید این کار با خلاقیت کافی انجام شود.

چگونه می‌توان سررسیدها را جذاب‌تر و خلاقانه کرد؟

سرسیدها معمولا دارای صفحاتی برای نوشتن و یادداشت‌کردن هستند. می‌توان برای طراحی‌کردن آن‌ها و چاپ از تعدادی ایده برای سررسید و روش‌های خلاقانه کمک گرفت. از هدایای تبلیغاتی می‌توان به سررسید پالتویی و سررسید یادداشتی و سالنامه وزیری و سالنامه اروپایی هم اشاره کرد کدام از این سررسید تبلیغاتی سالنامه‌ها دارای طراحی‌ها و جذابیت‌های خاص خود هستند که برای انواع مختلف کسب‌وکارها کاربرد دارند. البته برای اینکه بتوان سررسیدهای تبلیغاتی را جذاب و خلاقانه طراحی و چاپ کرد باید نکاتی را موردتوجه قرارداد.

نکات چاپ سررسید

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای سررسیدها جلد آن‌ها است که در جذاب کردن این سررسیدها بسیار موثر هستند. می‌توان با طرح‌های جذاب و خاص آن‌ها را طراحی کرد. همچنین یک ایده برای سررسید این است که می‌توان در آن از طلاکوب یا حکاکی‌ در صفحات اول سالنامه‌ها یا سررسیدها برای زیبایی بیشتر استفاده کرد.

می‌توان در صفحه‌های ابتدایی سررسیدها از طرح‌های برجسته هم کمک گرفت. در طراحی و چاپ سررسید تبلیغاتی یا سالنامه می‌توان صفحه‌های متنوعی برای برگه‌های این سالنامه‌ها و سررسیدها انتخاب کرد. مثل کاغذهای رنگی، پارچه‌های رنگی و مقواهای رنگی را در آنها به کاربرد.

منظور از سررسید شیک و طراحی خاص

بعضی از سررسیدهای تبلیغاتی از مواد اولیه بسیار مرغوب و شیک ساخته می‌شوند و زیبایی ظاهری در چارچوب کلی این محصول تبلیغاتی می‌شود. استفاده‌ از بعضی از سالنامه‌های شیک مانند: سالنامه اروپایی و سالنامه وزیری و سررسید یادداشتی و سررسید پالتویی به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی خاص و جذاب می‌تواند یک فرصت خوبی برای تبلیغ کالا و برندها برای افراد باشد. نکته مهمی که موجب می‌شود سررسید تبلیغاتی یا سالنامه شما در طول سال مورداستفاده قرار بگیرد، طراحی‌های جذاب، کیفیت و زیبایی این سررسیدها است.

چاپ لوگو با روش سیلک

یک طرح‌ مناسب و ایده برای سر می‌تواند استفاده‌ از طرح لوگو باشد که با روش چاپ سیلک روی سررسید  انجام می‌شود. البته از این روش چاپ فقط برای حک و درج لوگو استفاده نمی‌شود. در این روش چاپ، طرح لوگو را روی شابلون یا کلیشه‌ها حک می‌کنند و بعد رنگ موردنظر را که رنگ‌روغنی است را با کاردک یا غلطک روی سطح چاپی مانند: سررسید تبلیغاتی یا سالنامه منتقل می‌کنند.

این روش چاپ زمانی می‌تواند کاربرد داشته باشد که این طرح را برجسته و بالاتر از سطح چاپ کرده تا جذاب‌تر شود. این مدل چاپ‌ها می‌تواند یک ایده برای سررسید باشد تا بتوان یکسره زیر تبلیغاتی یا سالنامه را برجسته و نام برند شرکت‌ها را ماندگار کرد.

چند ایده جذاب برای سررسیدها

سررسید تبلیغاتی از جمله هدایای تبلیغاتی هستند که  قرار است برای یک سال در کنار افراد قرار بگیرد. انتخاب‌کردن یک سررسید مناسب بعد از مقایسه تعدادی ایده برای سررسید و طرح کارشناسی شده، رنگ‌های متناسب و گرافیک درست کاربردی‌تر از سررسیدهایی است که معمولا از جدول، طرح چیستان، فال و… استفاده می‌کنند. پس بهتر است که سرویس تبلیغاتی و سالنامه خوش‌طعم باشد نه فقط ظاهری زیبا داشته باشد. تعدادی از ایده‌های خاص برای سررسیدها شامل موارد زیر می‌شوند:

محدودکردن پیام و نام تجاری

یکی ایده برای سررسید و انواع تقویم رومیزی این است که از روش تبلیغ‌های غیرمستقیم در سررسیدها استفاده شود تا بیشتر تاثیرگذار باشد و در این صورت تبلیغ هم کاربردی‌تر و زیباتر می‌شود. به طور مثال اگر شما سر رسیدی هدیه بگیرید که روی جلو و پشت از لت‌های رنگی، کاورها، پلاک، ربان و… پر شده و پر از اسم، پیام‌های مختلف تبلیغاتی، شماره تماس و.. باشد، آیا لذت می‌برید؟ مطمئنا خیر، زیرا این سررسید باید یک معنی و مفهوم برای فرد هدیه گیرنده داشته باشد و معلوم است که اینجا این موضوع هیچ ارزش و اهمیتی برای اهداکننده نداشته است.

سعی کنید از روش‌های خلاقانه و متناسب در پیدا کردن یک ایده برای سررسیدها استفاده کنید. سررسید پالتویی و سررسید یادداشتی از نمونه‌های مناسب و ساده برای هدیه دادن هستند. اگر کسی مجبور نباشد از سررسید شلوغ استفاده نمی‌کند.

انتخاب جلد سررسید خاص

از موارد بسیار مهم در هنگام سفارش یک سررسید تبلیغاتی یا سالنامه انتخاب یک جلد مناسب است. باید توجه کرد که یک جلد بدون نقص چاپ شده و دارای آستربدرقه مناسب و مستحکمی باشد که در سررسیدها نکته بسیار مهمی است. می‎توانید با کمی جستجو برای طرح جلد جدیدترین ایده برای سررسیدها را پیدا کرده و استفاده کنید. باید جلد سررسیدها خوش‌دست بوده و پوشش جلد باید احساس خوبی به فرد بدهد.

کلام پایانی

بیشتر افراد فکر می‌کنند، انتخاب سررسید تبلیغاتی یا سالنامه برای چاپ کار ساده و بی‌دردسری است؛ اما باید گفت که بسیار کار پیچیده‌ای بوده و انتخاب یک سررسید خوب بسیار سخت است. زیرا نمی‌دانیم که هدیه گیرنده دارای چه نوع سلیقه‌ای است و باید بتوان با نگاه هدیه گیرنده به اطراف نگاه کرد. پس برای انتخاب و تهیه سررسیدها بهتر است ابتدا تعدادی ایده برای سررسید پیدا کرده و سپس بهترین را انتخاب کنید تا سررسیدهای متعادل و عامه‌پسند را ارائه کنید هم چنین می توانید در انواع ست هدیه مدیریتی که در مجموعه ما موجود می باشند، سررسید را به عنوان یک آیتم جذاب در نظر بگیرید و انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *