تقویم های شخصی سازی شده با نام و لوگوی شرکت شما

تقویم شخصی سازی شده

هر کسب و کاری زیمانی موفق می شود که بتواند راهی درست برای تبلیغات و پیشرفت خود انتخاب کرده در نهایت آن را انجام دهد. یکی از راه های موثر برای رشد هر کسب و کاری، استفاده از محصولات تبلیغاتی پر کاربرد برای هدیه دادن به مخاطبان است. همان گونه که می دانید هر فردی در زندگی خود نیازمند به محصولی برای چک کردن تاریخ و مناسبت های هر روز می باشد. حال شما می توانید با هدیه دادن تقویم رومیزی اختصاصی شده خود به این افراد، هم کسب و کار خود را تبلیغ کرده و هم اعتماد آن افراد را نیز جلب نمایید. در این مقاله ما در رابطه با تقویم شخصی سازی شده و عمومی، مواردی که می توانید تقویم ها را با آن ها اختصاصی کنید و همچنین نکاتی بهتر است در زمان طراحی آن ها توجه کنید، را برای شما آورده ایم، تا بتوانید در زمان انتخاب تقویم خود از این مطالب استفاده نمایید. پس تا پایان ما را همراهی نمایید.

تقویم شخصی سازی شده چیست؟

تقویم شخصی سازی شده، تقویم هایی هستند که صفر تا صد طراحی و جزئیات باب میل و سلایق شما اجرا شده و به مرحله ی تولید می رسد. مثلاً می توانید نام و لوگوی شرکت و طرز قرار گیزی آن، نوع جلد، نوع کاغذ، نوع و میزان طراحی، نوع خود تقویم و …، را طبق نظر و سلیقه ی خود انتخاب کنید. فقط قبل از انتخاب تقویم خود نیاز است که توجه داشته، این محصولات در تیراژ و تعداد های بالا مقرون به صرفه هستند اما اگر در بودجه ی کمی دارد بهتر است تقویم های عمومی را برای تبلیغات خود انتخاب نمایید.

تقویم عمومی چیست؟

تقویم های عمومی تقویم هایی هستند که طراحان شرکت ها از قبل آن ها طراحی و آماده کرده و هر مشتری می تواند آن ها برای چاپ سفارش دهد. یکی از معایب این تقویم های عمومی این است که معمولاً شما نمی توانید جزئیات و دیتیلز های آن را انتخاب و یا تغییر دهید، و در نهایت مجبور هستید همان طراحی ک خود شرکت انجام داده است را قبول نمایید. البته همان گونه که در قسمت قبل گفتیم، این تقویم های عمومی برای تیراژ و تعداد پایین مقرون به صرفه از تقویم های اختصاصی شده بوده و به همین دلیل طرفدار خود را نیز دارد.

موارد شخصی سازی تقویم ها

هر محصولی برای اختصاصی و شخصی سازی شدن نیاز است که تغییر کرده و جذاب تر شود. در این بخش شما با مواردی آشنا خواهید شد که می توانید برای تقویم های شخصی سازی شده خود از ان ها استفاده نمایید. پس با ما همراه باشید.

  1. نوع خود تقویم:

تقویم ها انواع گوناگونی دارند که شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار، سلیقه و یا نوع مخاطبان خود، یکی از آن ها انتخاب نمایید. انواع تقویم ها عبارت اند از:

  1. متریال هایی که می توانید برای پایه ی تقویم خود استفاده نمایید:

هر تقویم به پایه ای برای نگهداری خود بر روی سطوح مختلف نیاز دارد، به خصوص تقویم های رومیزی. حال در این بخش شما قرار است با متریال هایی که می توانید با کمک آن ها پایه برای تقویم های خود درست کنید، آشنا شوید.

  • تقویم هایی با پایه چوبی
  • تقویم با پایه های مقوایی معروف به تقویم پایه نرم.
  • تقویم با پایه هایی از جنس مقوای جلد سازی معروف به تقویم پایه سخت
  • تقویم پایه فلزی
  • تقویم با پایه پلاستیکی
  • تقویم با پایه شیشه ای
  • تقویم با پایه های رزینی
  1. تقویم با صحافی های متفاوت:

هر تقویمی نیاز به صحافی دارد و این صحافی با روش های متفاوتی انجام می شود. معمولاً برای انواع تقویم رومیزی از صحفی های پانچی و فنری استفاده می کنند. اما برای سررسید ها و یا تقویم های منشی می توانند علاوه بر روش های بالا از روش صحافی های دوخت و کلاسوری نیز بهره ببرید.

  1. کاغذ های استفاده شده در تقویم های شخصی سازی شده:

کاغذ ها در گرماژ های متفاوتی در بازار وجود دارد. برای تقویم های ساده و عمومی از کاغذ هایی با گرم 70 و یا نهایتاً 80 استفاده می کنند. اما برای تقویم های شخصی سازی شده باید از کاغذ های گرماژ بالا تر و یا کاغذ های گلاسه و یا کارتی که کیفیت بالاتری دارند، استفاده نمایید.

  1. اندازه صفحات تقویم:

هر تقویمی با توجه به نوع و کاربرد خود، در اندازه های متفاوت به چاپ می رسند. البته شما می توانید برای تقویم های شخصی سازی شده از اندازه های مد نظرتان استفاده کرده و یا از ابعاد استاندارد انتخاب نمایید. اندازه های استاندارد همان ابعاد و قطعی است که برای چاپ سررسید استفاده می نماییم.

  1. نوع و جنس استفاده شده برای جلد تقویم ها:

تعدادی از تقویم ها همانند تقویم های زیر دستی تبلتی و یا سررسید ها جلد دارند، و انواع دیگری از تقویم ها مثل بعضی از تقویم های دیواری، جلدی ندارند. اما اگر شما تقویمی را انتخاب کرده اید که جلد دارد، بهتر است بدانید که برای جلد می توانید از متریال های مختلفی استفاده نمایید. مثلاً می توانید از مواردی مثل چرم مصنوعی و طبیعی، جیر، گالینگور، پارچه، مخمل، ارگانایزر، برجسته و …، انتخاب خود را داشته باشید.

اصول طراحی تقویم های شخصی سازی شده

  1. میزان تبهر طراح در زیبایی تقویم تاثیر به سزایی دارد.
  2. هیچ طراحی اجازه ندارد برای تقویم های شخصی سازی شده از طرح های دیگران کپی برداری کند. توجه کنید که الهام گرفتن با کپی کردن بسیار متفاوت می باشد.
  3. از هر متریالی برای تقویم خود استفاده نکنید. قبل از سفارش باید از کیفیت متریال موجود اطمینان حاصل کنید.
  4. به بودجه ای برای این کار مد نظر دارید توجه نمایید. چرا که این بودجه است که تمامی مراح و جزئیات طرح را معلوم می کند.
  5. بدیهی است که باید در هر صفحه و به خصوص روی جلد خود تقویم نام و لوگوی شرکت شما به چاپ برسد.
  6. تم طراحی تقویم باید بر اساس نوع کسب و کار و حیطه ی کاری شما و یا مخاطبانتان انجام شود. چرا که این کار باعث رشد بیشر کسب و کارتان می شود.
  7. برای زیبا و شیک تر شدن تقویم خود، می توانید جعبه و یا پاکتی برای آن تعبیه نمایید.
  8. اگر قصد دارید در تقویم اختصاصی خود از عکس استفاده کنید، از کیفیت و وضوح آن اطمینان حاصل نمایید.
  9. قبل از به چاپ رساندن پایانی بهتر است نمونه ای اولیه از تقویم برای چک کردن نهایی تمامی جزئیات آن تهیه کنید.
  10. از رنگ و فرمت هایی استفاده کنید که به جذابیت تقویم شما بیفزایند. چرا که تعدادی از فرمت ها هستند که به سختی خوانده می شوند و چشم های بیننده را هنگام خواندن اذیت می نمایند.

 

سخن پایانی

هر فردی نیاز دارند که کسب و کار خود را به طیف وسیعی از مخاطبان موجود معرفی نماید، پس به طبع می تواند که برای این کار از روش های متفاوتی نیز استفاده کند. انتخاب تقویم شخصی سازی شده یکی از راه های مناسب برای این کار می باشد، چرا که این محصول هم کاربرد بالایی داشته و هم نیبت باقی هدایای تبلیغاتی موجود در بازار بسیار مقرون به صرفه تر است. اما آیا تا به حال از تقویم های شخصی سازی شده تبلیغاتی استفاده کرده و یا دیده اید؟ نظرات و پیشهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *