در سررسید خود چه بنویسیم ؟

موارد استفاده از سررسید

سررسیدها و سالنامه‌ها

امروزه دنیا با سرعت سرسام‌آوری درحال‌رشد و پیشرفت است و هیچ‌کس نمی‌خواهد از این پیشرفت و رشد عقب بماند. در نتیجه افراد از تمام دارایی‌های خود که شامل انرژی و توان خود است را استفاده کرده و با کمک وسایل و ابزاری که به‌خوبی طراحی شده‌اند، می‌توانند بهترین بهره و نهایت استفاده را از زمان ببرند. افرادی که فکر می‌کنند، نمی‌توانند منظم باشند و همه وقایع را در ذهن خود حک کنند، سعی می‌کنند از سررسید تبلیغاتی استفاده کنند. موارد استفاده از سررسید بسیار زیاد و مختلف هستند.

برای مثال می‌توان سالنامه اروپایی ، سررسید وزیری و … را نام برد. هرکدام از این سررسیدها کاربردهای خاصی دارند که مناسب افراد خاص با مشاغل مخصوص هستند. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم در سررسید خود چه بنویسم و چه نکاتی را باید در آن درج کنیم که اهمیت داشته باشد.

موارد استفاده از سررسید

همه افراد می‌توانند به‌نوعی از سررسیدها استفاده کنند. دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان، بازاری‌ها و… هرکدام به روش خاصی از این سررسید تبلیغاتی استفاده می‌کنند. همه افراد می‌توانند کل برنامه‌هایی که در زندگی خود دارند را با یک برنامه‌ریزی منظم یادداشت کنند و می‌توانند لیستی از کارهای خود را نوشته و موارد را زیر آن یادداشت کنند. برای مثال می‌توانند برنامه‌های کلاسی، شماره‌تلفن، تاریخ‌های امتحانی و… و هرکدام را با نام خاصی نام‌گذاری کنند.

البته بیشتر افراد می‌گویند که همه این کارها را با گوشی موبایل هم می‌توان انجام داد؛ ولی باید گفت موبایل‌ها مانند سررسیدها قابل‌اطمینان نیستند. افراد با نوشتن مطالب روی کاغذ آرامش می‌گیرند و با  برنامه‌ریزی‌های کارهای خود بیشتر تمرکز می‌کنند. نوشتن موجب می‌شود این اطلاعات کمتر فراموش شود و حتی بهتر از موبایل نگهداری می‌شوند.

نمونه‌ای از مزایای سررسیدها

موارد استفاده از سررسید این است که می‌توان همه چیز را در آن نوشت و تمام اطلاعات را در یک مکان نگهداری کرد که مانند یک تلفن قابل‌حمل است. امروزه با دیجیتالی‌شدن تمام وسایل زندگی، این کار باعث خجالت نمی‌شود. سررسید تبلیغاتی یا سالنامه در زندگی بیشتر افراد نقش مهمی دارد. در زمان تهیه آن باید بدانید که برای چه کاری آن را نیاز دارید تا بتوانید از انواع مختلف آن که شامل سررسید پالتویی، سررسید وزیری، سررسید اروپایی و… را تهیه و استفاده کرد.

کاربرد سررسیدها

امروزه سررسیدها یا سالنامه‌ها از وسایل موردنیاز روزانه بیشتر افراد است. می‌توان از این سررسیدها در بیشتر شرکت‌های تجاری، اداری، صنعتی و… برای کارهای تبلیغاتی استفاده کرد. استفاده از سررسید در کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها هم زیاد است. هر فردی که دارای یک سررسید است، فکر می‌کند که در سررسید خود چه بنویسد و نوشتن را از کجا شروع کند؟ افراد می‌توانند در هر برگ از این سررسیدها حساب‌های روزانه، سررسید چک‌ها، وام‌ها و قرض‌های خود را بنویسند. می‌توان به این صورت بیان کرد که موارد استفاده از سررسید شامل موارد زیر می‌شوند:

نوشتن حساب‌های روزانه

از کاربردهای مهم سررسیدها ثبت حساب‌های روزانه، هفتگی و ماهانه است. حتی درآمدها و خرج‌هایی که در طول ماه انجام می‌گیرد را می‌توان در آن یادداشت کرد و در آخر ماه آن را بررسی و رسیدگی کرد.

نوشتن سررسید قرض، وام و چک

علاوه بر موارد استفاده از سررسید که در بالا ذکر شد، می‌توان از سررسید برای نوشتن زمان قرض‌ها، چک‌ها و وام خود هم استفاده کرد. می‌توان به‌صورت ماهانه تاریخ سررسید وام یا قرض خود را نوشت که به‌عنوان یادآوری سر موقع آن را پرداخت کند.

نوشتن خروجی و ورودی‌های اداری

از موارد استفاده از سررسیدها می‌توان این مورد را هم‌نام برد که ورود و خروج کارکنان شرکت‌ها، اداره‌ها و تمامی محیط‌های کاری یا درسی را یادداشت کرد. در بیشتر شرکت‌ها معمولا زمان ورود و خروج کارمندان را در سررسید تبلیغاتی یا سالنامه‌ها یادداشت می‌کنند و دیگر نیازی به استفاده از برگه‌های زیاد و شلوغی نیست.

برنامه‌ریزی روزانه، هفتگی و ماهیانه

گاهی افراد می‌پرسند که سررسیدهای تبلیغاتی یا سالنامه‌ها به چه دردی می‌خورند و چه کاربردی دارند؟ می‌توان از آن به‌عنوان یک سررسید برنامه‌ریزی روزانه یا طولانی مدت استفاده کرد. به این دلیل اهمیت دارد که می‌توان تمامی برنامه‌های کاری خود را به‌صورت روزانه در یک دفتر سررسید یادداشت کرد و از فراموش‌کردن کارهای روزانه یا ماهیانه جلوگیری کرد.

نوشتن کسرها و معوقات

از دیگر موارد استفاده از سررسید تبلیغاتی یا سالنامه این است که می‌توان کسری‌ها و معوقات خود را در آن یادداشت کرد. مثلا اگر در شرکت خود کسری مالی وجود دارد یا حتی در زندگی شخصی می‌توان با نوشتن و یادآوری مشکلات برای پیگیری و رفع آن‌ها اقدامی انجام داد تا به فراموشی سپرده نشود.

کدام سررسید یا سالنامه برای شما کاربردی‌تر است؟

گفته شد که سررسید 1403 دارای انواع مختلفی هستند که بسیار متنوع و جذاب بوده و هرکدام برای کسب‌وکار و افراد خاصی کاربرد دارند. افرادی که نیاز به پیگیری‌های مکرر و یادداشت‌های روزانه دارند، از سررسید تبلیغاتی سالنامه روزشمار استفاده می‌کنند؛ زیرا فضاهای مناسبی برای این کار دارد. سالنامه‌های هفته شمار یا ماه‌شمار هم برای افرادی مناسب است که نیاز به سررسیدهایی دارند که نیمی از آنها تقویم است و صفحاتی دارد که برای یادداشت نیاز دارند.

 موارد استفاده از سررسید وزیری و اروپایی

این نمونه از سررسیدهای وزیری کاربردی طبق اندازه‌هایی که دارند، فضای بیشتری برای نوشتن و یادداشت‌کردن نسبت به دیگر سررسیدها دارند. برای افرادی که یادداشت‌های زیادی دارند می‌توانند یک گزینه عالی باشند. البته به دلیل اندازه‌بزرگ سررسید وزیری کاربرد چندانی ندارد و می‌توان برای سفارش سررسید وزیری اقدام کرد و روی میز کار یا مطالعه بهره برد.

این سررسید در اندازه‌های 14.5 در ۲۱ طراحی شده و دارای اندازه بسیار مناسبی است. سررسیدهای اروپایی بسیار خوش‌دست بوده و وزن آن مورد قبول بیشتر افراد است. این سررسید تبلیغاتی و سالنامه دارای جلدهای بسیار با کیفیتی است و صحافی تمام سررسید اروپایی به روش دوختی انجام می‌شود. تنوع این سررسید در بازار بسیار زیاد است. در بعضی از مواقع در این سررسیدها از کاغذهای کرم استفاده می شود که موجب زیبایی بیشتر این سررسید شده و چشم‌ها را هم آزار نمی‌دهد.از این محصول می توان در ست مدیریتی تبلیغاتی هم استفاده کرد.

چرا باید از سررسید یا سالنامه استفاده کنیم؟

هر فردی طبق شرایطی که در زندگی دارد و فعالیت و کارهای که در طول روز انجام می‌دهد، نسبت به تهیه و خرید سررسید ها اقدام می‌کند. پس هر فردی برای مصرف و انتخاب موارد استفاده از سررسیدها ایده و دلایل مخصوص به خود دارد که با بقیه افراد متفاوت است. مهم‌ترین دلیلی که از این سررسیدها استفاده می‌شود این است که مانند دفترهای یادداشت، نوشتن ساده را القا می‌کند. معمولا این دفترها یا یا سالنامه‌ها دارای تاریخ هستند که برای افرادی که هدف از نوشتن اتفاقات و وقایع بر حسب تاریخ است، گزینه مناسبی هستند.

در سررسیدها چه می‌نویسند؟

می‌توان گفت از این سررسیدها استفاده‌های مختلفی می‌شود و می‌توان یادداشت‌های متفاوتی را درون آن نوشت. بیشتر افراد بر این عقیده هستند که استفاده از سررسید تبلیغاتی یا سالنامه‌ها فقط در مشاهده تاریخ و اتفاقات و دیدن روزهای مخصوص و تعطیلات است و می‌توان به‌جای این سررسیدها از تقویم‌های ساده هم استفاده کرد.

تفاوت بین سررسیدها با تقویم این است که می‌توان در آن‌ها فعالیت‌های مهم و تاریخ‌های مخصوص و حتی برنامه‌ریزی‌های زندگی و کار را نوشت و طبق این برنامه‌ریزی‌ها فعالیت‌ها را انجام داد. با این توضیحات با موارد استفاده از سررسید آشنا شدید و در مورد انواع سررسیدها که شامل: سررسید وزیری، سررسید اروپایی و… می‌شوند نیز اطلاعاتی کسب کردید.

کلام پایانی

علاوه بر سررسیدهای تبلیغاتی و سالنامه‌ها، تقویم رومیزی تبلیغاتی هم ابزاری کاربردی برای تمامی افراد هستند که زمانی که شخصی‌سازی می‌ شوند، محصول یا برند شرکتی را تبلیغ می‌کنند. یکی از موارد استفاده از سررسیدها همین تبلیغ برند برای فروش بیشتر است. این سررسیدها دارای انواع مختلفی هستند که بسیار متنوع و کاربردی بوده و از نمونه‌های آن می‌توان به سررسید پالتویی، سررسید وزیری و سررسید اروپایی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *