با مناسب ترین ابعاد تقویم رومیزی آشنا شوید

آشنایی با ابعاد تقویم رومیزی

مدیریت‌کردن زمان و روزها همیشه مورد اهمیت بوده و انسان‌ها سعی می‌کردند به هر طریقی زمان و روزهای خود را مدیریت کرده و آن‌ها را هدر ندهند. نیاز انسان‌ها باعث شد، افرادی دست به طراحی ابزاری به نام تقویم بزنند که و موجب یادآوری روزها و زمان‌های مهم می‌شود. با پیشرفت و صنعتی‌شدن زندگی‌ها، تنوع طراحی تقویم‌ها هم بیشتر شد. یکی از آن نمونه‌های آن، تقویم رومیزی است. در این مقاله با انواع تقویم‌های استاندارد و آشنایی با ابعاد تقویم رومیزی می پردازیم.

تقویم رومیزی چیست؟

صنعت چاپ با پیشرفت‌های خود در زمینه انتشار آثار فرهنگی و هنری اقدام به چاپ تقویم رومیزی نیز کرده است. این ابزار یکی از جمله هدیه‌هایی است که امروزه تقاضا کننده‌های زیادی دارد. از وسایل و ابزاری که موجب می‌شود افراد برای فعالیت‌های روزمره خود برنامه‌ریزی کنند و حتی تاریخ‌های مهم را فراموش نکنند تقویم‌ها هستند. بیشتر شرکت‌های چاپ سعی می‌کنند، محصولات خود را با طرح‌های خلاقانه و جذاب تولید کنند که موردپسند مردم قرار بگیرد.

این تقویم‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی مانند: تقویم رومیزی، جیبی، دیواری و… در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و ابعاد تقویم رومیزی و دیواری و … همگی با هم تفاوت دارند. تقویم‌های رومیزی معمول برای تبلیغات از طرف موسسه‌ها در شرکت‌های صحافی و چاپ موفق سفارش داده می‌شوند. در چاپ این تقویم‌ها نوع کاغذ و تصویرهای درون آن و ابعاد تقویم را سفارش‌دهنده، تعیین می‌کند.

ویژگی یک تقویم رومیزی خوب

معمولا هرساله زمانی که به روزهای آخر سال نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر سازمان‌های دولتی و خصوصی شرکت‌ها اقدام به چاپ انواع مختلفی از سررسیدها تقویم و سالنامه می‌کنند. این شرکت‌های چاپ سررسید باید بتوانند نیاز یک سفارش‌دهنده این تقویم‌ها را برآورده کنند. از ویژگی‌های یک تقویم خوب عبارت‌اند از:

طراحی زیبای تقویم

در زمان چاپ و تبلیغات معمولا طراحی محصول بسیار اهمیت دارد و توجه افراد را به خود جلب می‌کند. تقویم‌های رومیزی زمانی که به کسی هدیه داده می‌شود، افراد صفحات آن را بازکرده و بررسی می‌کنند. اگر از طراحی زیبایی برخوردار نباشد، موردتوجه قرار نمی‌گیرند.

کیفیت چاپ

بعد از طراحی زیبا که همان ابتدا موردتوجه قرار می‌گیرد، کیفیت چاپ هم اهمیت پیدا می‌کند. اگر تقویم رومیزی طراحی زیبا ولی بدون کیفیت باشد، زیبایی طرح آن به چشم نمی‌آید. پس باید شرکت صحافی مناسبی را برای این کار انتخاب کنید.

آشنایی با ابعاد تقویم رومیزی

زمانی که می‌خواهید یک تقویم از هر نوعی مخصوصا تقویم‌های رومیزی را سفارش دهید، باید به ابعاد تقویم رومیزی هم توجه کنید. زیرا در قیمت نهایی بسیار موثر است و معمولا طبق بودجه‌ای که در نظر گرفته می‌شود، سفارش‌ها ثبت می‌شود.

دقت تقویم رومیزی

گاهی پیش می‌آید که تقویم‌ها تمام مناسبت‌ها را به طور دقیق ثبت و چاپ نکردند و حتی تعطیلات را به‌درستی مشخص نکردند. پس یک تقویم رومیزی خوب باید تمام اتفاقات و مناسبت‌ها را باید به‌درستی و مشخص نشان دهند.

معرفی انواع تقویم‌

تقویم‌ها با توجه به عوامل مختلفی دسته‌بندی‌شده‌اند و با هم متفاوت هستند. انتخاب آن‌ها از لحاظ شکل ظاهری و کاربردهایی که دارند، بسیار اهمیت دارد. انواع این تقویم‌های رومیزی عبارت‌اند از:

تقویم رومیزی

این نوع تقویم را بیشتر کارمندان شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌کنند. برای انتخاب تصویر و طرح و ابعاد تقویم‌ رومیزی، سلیقه بسیار اهمیت دارد. موسسه‌ها و شرکت‌های زیادی این تقویم‌های اداری را به‌صورت اختصاصی برای موسسه های خود طراحی می‌کنند. از نمونه‌های آن می‌توان به تقویم رومیزی یادداشت دار، تقویم رومیزی اداری و تقویم رومیزی چوبی اداری را نام برد.

تقویم زیر دستی

پایه این تقویم‌ها گارد شناخته می‌شود و می‌تواند از جنس فوم، طلق، چرم، گالینگور و حتی چوب باشد. صفحات  این تقویم سه چسب شده و به‌صورت فنری به گاردها وصل می‌شوند. این نوع تقویم زیردستی را مشتریان طبق سلیقه خود می‌توانند، از جنس چرم یا مقوایی و یا با پایه سخت یا نرم و حتی تک برگی یا چند برگی سفارش دهند. مشتریان می‌توانند در هر بخش از تقویم زیر دستی معمولا به‌صورت داغ کوب، طلاکوب و لیزر روی گاردهای تقویم و در تیراژهای بالا چاپ را روی برگ‌ها انجام دهند.

تقویم پایه‌دار

یکی از رایج‌ترین نوع تقویمی که روی میز به‌عنوان تقویم‌های رومیزی استفاده می‌شود، نوع پایه‌دار آن است که توانایی تبلیغات مختلف را دارد. این نوع تقویم‌ها به‌صورت ماه‌شمار طراحی شده‌اند؛ اما می‌تواند به‌صورت هفته شمار هم آن‌ها را تولید کرد. از کاغذهای گلاسه با گرماژهای متنوع در ساخت این تقویم‌ها استفاده می‌شود. البته می‌توان از کاغذهای فانتزی هم به‌جای کاغذهای گلاسه استفاده کرد.

نوع پایه رایج مورداستفاده در تقویم‌های رومیزی پایه‌دار، پایه سخت سلفون است. در این نوع پایه‌های سلفون طرح انتخابی روی کاغذ گلاسه با گرماژ پایین چاپ می‌شود و بعد از کشیدن سلفون روی برگ‌ها که به‌منظور محکم‌کاری است، روی مقوای کرجی یا دیگر مقواهای شبیه هم پایه سازی می‌شوند.

تقویم‌های دیواری چه نوع تقویمی هستند؟

یکی دیگر از وسایل و لوازم چاپی برای صنف‌ها و شرکت‌ها بوده که یک روش مناسب و بهینه در برندسازی و یک هدیه تبلیغاتی مناسب هم محسوب می‌شوند. هرساله زمانی که به پایان سال نزدیک می‌شویم، بیشتر افراد سازمان‌ها، شرکت‌های خصوصی، ارگان‌ها و دیگر شغل‌ها طبق سنت و آداب‌ورسوم سعی می‌کنند، انواع مختلفی از تقویم‌ دیواری را تهیه کرده و به مشتریان، دوستان، اعضا خانواده، همکاران و کارکنان خود هدیه دهند.

روی این تقویم‌ها لوگو، نام برند و تمامی مشخصات شرکت چاپ می‌شود که یک روش مناسب و منحصربه‌فرد برای تبلیغ و دیده‌شدن است. ابعاد تقویم‌های دیواری مانند ابعاد تقویم رومیزی ازنظر کاغذ، طرح، جنس و تعداد صفحات با هم فرق دارند و دارای انواع مختلفی هستند. در انتخاب اندازه این تقویم‌های دیواری و طراحی آن‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و در هراندازه ای امکان سفارش وجود دارد.

تقویم رومیزی اختصاصی چه نوع تقویمی است؟

این تقویم‌های رومیزی معمولا به دو شکل اختصاصی و عمومی تولید می‌شوند. تقویم‌های رومیزی اختصاصی با کمی تغییرات در مشخصات تقویم‌های عمومی و طراحی ارائه شده توسط مشتری تولید می‌شوند. این تقویم‌های رومیزی اختصاصی به دلیل قیمت مناسبی که دارند، چند سالی است که بسیار موردتوجه و استقبال قرار گرفته‌اند.

تقویم رومیزی اختصاصی یک وسیله مناسب برای بازاریابی و تبلیغ بیشتر شرکت‌ها، موسسه های خصوصی و حتی دولتی استفاده می‌شود. توسط این تقویم‌های تبلیغاتی اختصاصی می‌توان بیشتر تجارت‌های متنوع و مشتری‌ها را با حرفه خود آشنا و همراه کرد. ابعاد تقویم رومیزی اختصاصی در پایه ۲۰ در ۲۰ و اندازه ورق‌های آن ۱۶ در ۱۶ است و نوع پایه هم می‌توانند سلفونی یا مقوایی باشد.

آشنایی با ابعاد تقویم رومیزی استاندارد

تقویم از هر نوعی که باشد، رومیزی، دیواری، جیبی دارای ابعاد مختلفی است که به سلیقه افراد سفارش‌دهنده بستگی دارد. اما برای کالاهای چاپی و صحافی اندازه‌های استاندارد تعیین شده است که برای ابعاد تقویم رومیزی نیز استفاده می‌شوند. این ابعاد عبارت‌اند از:

  • سایز a4 در اندازه ۲۱× ۲۹.۷ میلی‌متر
  • سایز a5در اندازه ۱۳× ۲۱.۷ میلی‌متر
  • سایز slim در اندازه ۳۰.۵× ۱۵.۶ میلی‌متر
  • سایز Desktop در اندازه ۲۹.۷×۱۰.۵ میلی‌متر

به‌طورکلی ابعاد تقویم را در سایز a5 تولید می‌کنند که البته طبق طراحی و هدفی که مشتری برای تبلیغ دارد، می‌تواند در هر سایزی تولید شود.

سخن پایانی

بهترین زمانی که می‌توانید این تقویم‌های رومیزی یا دیواری را به طور اختصاصی سفارش دهید، ایام نزدیک به پایان سال است که بیشتر افراد به دنبال سالنامه‌های جدید هستند. می‌توانید طبق توضیحاتی که در این مقاله در خصوص آشنایی با ابعاد تقویم رومیزی داده شد، از انواع تقویم‌ها  هر نمونه و اندازه‌ای که دوست دارید، سفارش دهید. ابعاد تقویم رومیزی را هم می‌توانید به سلیقه خود تعیین کنید. هم چنین می توانید در انواع ست مدیریتی ، این محصول را به عنوان یک آیتم جذاب و خاص در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *