طراحی و چاپ سررسید

سررسید رقعی

قطع سررسید چیست؟ قطع اصطلاحی است که به ابعاد سررسید مورد نظر اشاره دارد. سررسید ها معمولا در ابعاد استاندارد تولید و ارائه می شوند. انتخاب قطع مورد نظر به سلیقه سفارش دهنده و نوع کاربرد مورد نظر برای سالنامه بستگی دارد.

سررسید رقعی چیست

این نوع سالنامه یا سررسید در ابعاد 14 × 21 سانتی متر تولید و عرضه می شود که اندازه مناسبی دارد. بنابراین به دلیل سبکی وزن و خوش دستی آن یکی از سالنامه های محبوب در بین افراد است. این نوع سررسید در دست همگان دیده می شود و حمل آن به راحتی انجام می گیرد. سررسید رقعی یکی از سررسید های پرستفاده است.

جنس جلد سررسید ها باید چگونه باشد

تمامی سررسید ها از لحاظ جنس جلد هن با هم متفاوت هستند که ما در ادامه آنها را برای شما نام میبریم.

جنس های جلد سررسید ها کدامند

چرم مصنوعی، ترمو، گالینگور که ترکیبی از مقوا و کاغذ است، جیر و سلفونی که روکش سلفون روی جلدی از جنس گلاسه و … میباشند

همه ی سررسید های کتابی دارای جلد هستند که ممکن است در هر برندی نوع جنس متفاوت باشد.

کیفیت سررسید باید چگونه باشد

سررسید هدیه ای است که به مدت حداقل یکسال و بطور مکرر توسط شخص هدیه گیرنده مورد استفاده قرار میگیرد. و سالنامه هدیه داده شده، نماد و یادآور شرکت یا برند شما در دست مشتریان یا مخاطبان شما است. برای همین کیفیت آن به لحاظ طراحی ، چاپ و یا ساخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این مقاله به معرفی عوامل موثر بر کیفیت سررسیدپرداخته ایم.

این عوامل کدامند

کیفیت صحافی سررسید

کیفیت صحافی از مهمترین عوامل در تعیین طول عمر یا دوام سررسید است. سررسیدی که کیفیت صحافی آن پایین باشد، پس از مدتی صفحات آن از هم جدا شده و یا متلاشی می شود.

کیفیت جلد سررسید

کیفیت جلد به دو عامل مرغوبیت پوشش بکار رفته و نحوه ساخت جلد وابسته است. برای آشنایی با انواع جلد و عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آنها،
مقاله های قبل سایت را مطالعه کنید که مفصل به جلد سررسید ها پرداخته ایم.

کیفیت جلد چسبانی سررسید

جلد چسبانی یکی از مراحل مهم صحافی محسوب می شود. چنانچه جلد چسبانی با دقت صورت نگیرد، به مرور زمان و در اثر استفاده مکرر، جلد از داخله سررسید جدا می شود. همچنین دقت نکردن در جلد چسبانی تاثیری منفی بر ظاهر سررسید خواهد گذاشت.

کیفیت کاغذ و چاپ داخلی سررسید باید چگونه باشد

کاغذ مورد استفاده در سررسید دارای انواع گوناگون و سطح های کیفی متفاوت میباشد. کشور سازنده کاغذ، اغلب نشان دهنده میزان کیفیت آن است. در بازار ایران، کاغذ های ساخت اندونزی به عنوان کاغذ مرغوب و کاغذ های چینی به عنوان کاغذ نا مرغوب شناخته می شوند. نوع کاغذ استفاده شده تاثیر بسیاری بر کیفیت و قیمت نهایی سررسید دارد.

چاپ صفحات داخلی یکی از مهمترین مراحل تولید سررسید است. کیفیت چاپ اوراق داخلی یعنی کاغذ های تحریر و لت های گلاسه به تکنولوژی دستگاه چاپ مورد استفاده ، نوع مرکب و میزان مهارت و دقت اپراتور چاپ وابسته است. یک چاپ با کیفیت دارای ویژگی هایی مانند تراکم رنگ بالا، زنده بودن رنگ، یکدست بودن رنگ ، عدم تغییر در محل چاپ اجزا و روی هم خوری مناسب است.

کیفیت لیزر و حک لوگو روی سررسید چگونه است

روش های گوناگونی برای درج یا حک لوگو روی جلد سررسید وجود دارد. از آنجا که لوگوی روی جلد، نشان دهنده هویت سازمان سفارش دهنده آن است، باید دقت و تکنولوژی لازم جهت هر چه بهتر نمایش دادن لوگو بکار گرفته شود. جهت آشنایی بیشتر با روش های حک و درج لوگو روی جلد و نحوه ارزیابی کیفیت هر یک از آنها ،باید اهمیت داده شود.

کیفیت طراحی سررسید باید چگونه باشد

طراحی سررسید تاثیر زیادی بر کیفیت ظاهری آن دارد. علاوه بر نوع جلد و قطع سررسید، عواملی مانند نحوه طراحی صفحات، چیدمان اعداد و نوشته ها، فونت های بکار رفته ، ترکیبات و فصل ها و رنگ بندی صفحات داخلی سررسید نیز از عوامل تاثیرگذار بر جذابیت در دید سررسید خواهند بود. ارزیابی میزان زیبایی طراحی، به سلیقه و دیدگاه سفارش دهنده بستگی دارد. اما در انتخاب تولید کننده مورد نظر، میزان توجه او به عوامل زیبایی شناختی و نوآوری در طراحی را مد نظر قرار دهید.

همین طور چنانچه قصد دارید لت گلاسه به سررسید خود اضافه نمایید و یا سررسید با جلد سلفونی سفارش دهید، حتما تولید کننده ای را انتخاب کنید که با دارا بودن آتلیه تخصصی طراحی ، بتواند شما را طراحی این موارد یاری کند.

کلام آخر

هدیه دادن یک سالنامه قطع پالتویی در کنار یک سررسید بزرگتر مانند وزیری به هر مشتری، ایده ای مناسب محسوب شده و قطعا برای فرد هدیه گیرنده کاربرد فراوان خواهد داشت. پس شما مدیر موفق اگر به فکر تبلیغات ماندگار و موثر در مدت طولانی برای برند شرکت خود هستید انتخاب یک سررسید با کیفیت خوب و ارائه آن به مشتریان خود گام موثری در موفقیت خود در کسب و کار برداشته اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *