8 کاربرد مهم تقویم دیواری+انواع و نکات طراحی تقویم های دیواری📅

کاربردهای تقویم دیواری

تقویم ها انواع و کاربردهای زیادی دارند که یکی از انها تقویم دیواری است . این تقویم مزیت ها و معایبی دارد .یکی از پرکاربردترین تقویم ها مدل تک برگ آن است که روی دیوار نصب می شود روی این تقویم تمامی روز ها و ماه های سال نوشته شده است . همچنین وقایع مهم سال و رخداد ها اورده شده است . این تقویم ها بر اساس سلسقه و خواست مشتریان در اندازه و طرح های مختلف چاپ می شود  . این تقویم های دیواری بیشتر در مکان های عمومی نصب می شوند تا با نگاهی سریع تاریخ را پیدا کنند .

شرکت های مختلف برای تبلیغ خود در نزدیکی سال نو می توانند لوگوی شرکت خود را روی این تقویم ها و یا سررسید چاپ و بین مردم تقسیم کنند . با این روش می توانند کسب و کار خودشان را رونق داده و به مردم نشان دهند . این کار یک ایده  مقرون به صرفه است زیرا مواد اولیه ای که برای تولید تقویم های دیواری استفاده می شود بسیار ارزان است .تقویم های دیواری چون مقرون به صرفه است مورد استقبال بسیاری از شرکت ها قرار گرفته است .

انواع تقویم دیواری

 

تقویم های دیواری را می توانیم به صورت اختصاصی با طرح و رنگ دلخواه مان چاپ کنیم . تقویم های دیواری در چهار نوع قبل چاپ هستند .مقوایی ، چوبی ، فانتزی و حصیری

+ تقویم دیواری مقوایی : تقویم های مقوایی که از  ساده ترین نوع  در تقویم های دیواری هستند مواد اولیه انها  از مقوا است و بنابر طراحی ، دیزاین  وسفارشات از لوگو  و برند های مختلفی می توان استفاده کرد .

+ تقویم دیواری چوبی : روی چوب های حکاکی شده در مکان های شیک و رسمی از ان استفاده می شود .

+تقویم های دیواری فانتزی : برای اتاق کودکان و نو نهالان طراحی می‌شود  و در  مکان هایی مثل مدرسه ، دوران پیش دبستانی ، آموزشگاه ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد .در طراحی فانتزی  از طرح های عروسکی ،انیمیشنی ، فانتزی استفاده می شود.

از انواع دیگر این تقویم به موارد زیر هم می توان اشاره کرد:

+ تقویم های عمومی : در این تقویم ها از طرح های خاصی استفاده نمی شود برای این که در بسیاری از مکان های عمومی مورد استفاده قرار بگیرد .از کاربردهای این تقویم دیواری می توان به استفاده آن در موسسات امورزشی ، دانشگاه ها ، بانک ها ، بیمارستان ها و . . . اشاره کرد. تقویم دیواری در مکان های عمومی بهتر است یک برگه باشد تا مردم بتوانند به راحتی به تاریخ و رویداد های هر روز دسترسی داشته باشند .

+ تقویم های دیجیتالی : این نوع تقویم ها بیشتر در بانک ها و بعضی مراکز عمومی استفاده می شوند که به صورت دیجیتالی تاریخ و ساعت را نشان می دهد .

+ تقویم خصوصی : مانند تقویم رومیزی اختصاصی می توانیم در این نوع از تقویم هم در اتاق هایمان استفاده کنیم و به شکل اختصاصی با هر لوگو و طرحی که میخواهیم آن را خریداری کنیم ، مناسبت های خصوصیمان را روی ان یادداشت کنیم  . تقویم های دیواری می تواند از یک برگ تا چند برگ باشد .

کاربرد های تقویم دیواری :

  1.  به دلیل کم بودن هزینه این محصول و تقویم زیر دستی شرکت ها می توانند از آن برای تبلیغات خود استفاده کنند .
  2.  یکی از کاربردهای تقویم دیواری این است که در مکان های پر تردد مورد استفاده قرار می گیرد به راحتی می توان تاریخ مورد نظر را پیدا کرد .
  3. به دلیل ارزان بودن مواد اولیه تولید و تعداد صفحات کم بسیار ارزان است .
  4. سبک بودن این تقویم باعث می شود به پوشش دیوار اسیبی وارد نشود .
  5. تقویم های دیواری در اندازه های مختلف قابل سفارش است فقط باید اندازه فونت های انها متناسب باشد .
  6. تقویم های دیواری با طرح ها و رنگ های متنوع قابل سفارش است .
  7. تنوع تعداد برگه های تقویم دیواری از یک برگ تا چند برگ است تک برگ برای کل سال و چهار برگ برای هر فصل .
  8. برای زیبا کردن تقویم ها می توان از کار هایی مثل نقره کوب  ، طلا کوب و . . . استفاده کرد .

 

فویل کوب کردن تقویم

یکی از زیباترین و جذاب ترین خدمات چاپی که می توان برای افزایش کاربردهای تقویم های دیواری تبلیغاتی انجام داد فویل کوب کردن آن است  که در زیبایی و کیفیت محصولات نقش مهمی دارد فویل کوب کردن  تنوع رنگی بالایی دارد مثل : نقره‌ کوب، طلا کوب ، بژ، مشکی، آبی و . . . تاثیر زیادی درمورد توجه قرار گرفتن تقویم های دیواری دارد.  از چاپ فویل  می توان برای  لوگو و نام شرکت مورد نظر بر روی تقویم استفاده کرد .

روکش کردن تقویم به صورت یو وی

یکی از راه کار هایی که می توان برای براق کردن تقویم دیواری استفاده کرد روکش یو وی است .می توانیم از این روش برای زیبا کردن تقویم به صورت خلاقانه از ان  استفاده کنیم . یو وی  حالت های مختلفی دارد . یو وی ساده ، یو وی شاین دار ، یو وی شن دار و. . . این حالت ها را می توان برای پوشش کل تقویم استفاده کرد .

 

چه نکاتی را در طراحی تقویم های دیواری باید رعایت کنیم؟

 

  • طراحان می توانند بخشی از تقویم را برای یادداشت های ضروری خالی قرار دهند .
  • در تقویم های دیواری بهتر است از تقویم های شمسی ، قمری و میلادی استفاده شود .
  • برای طراحی این برگه باید از طراحی های مناسب استفاده شود که خیلی شلوغ نشود .
  • تقویمی که برای تبلیغات شرکت مخصوصی چاپ می شود باید توجه داشت که لوگوی این شرکت در صفحه بیشتر از سایر طرح ها دیده شود.
  • در تقویم های چند برگی می توان با توجه به رنگ فصل ها ، رنگ صفحات را قرار داد که این کار زیبایی و جدابیت خاصی برای تقویمی که طراحی میکنیم دارد.

تفاوت بارز تقویم دیواری و رومیزی

تقویم دیواری به خاطر این که روی دیوار است برای استفاده  راحت تر است اما تقویم رومیزی که روی میزقرار دارد فقط برای استفاده افردی که پشت میز مورد استفاده است و سایر افراد به راحتی نمی توانند به ان دسترسی داشته باشند

تقویمی که روی دیوار است فقط یک برگ دارد ولی تقویم های رو میزی مانند تقویم رومیزی یادداشتی دارای چند برگ است.

 

هم چنین از کالکشن جدید ست مدیریتی مجموعه جوپنزا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *