معرفی تقویم فانتزی چوبی و کاربرد آن در تبلیغات

معرفی تقویم فانتزی چوبی

با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن تمام ابزارها و وسایلی که مردم به صورت روزمره استفاده می کنند، بسیاری از هدایای تبلیغاتی نیز دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شدند. هدایای تبلیغاتی یکی از استراتزژی های مهم هر سازمان یا اداره ای می باشد که می خواهد برند خود را گسترش دهد. هر ساله این روش به روز می شود یا محصولاتی به مجموعه هدایای تبلیغاتی اضافه می شوند یا خود محصولات دچار تغییر و تحول می شوند. یکی از هدایای تبلیغاتی که هر سال به روز می شود تقویم است. تقویم انواع مختلفی دارد و هر کدام از نوع های مختلف تقویم کاربرد مخصوص خود را دارد. مثلا:

– تقویم رومیزی

تقویم دیواری

– تقویم جیبی

در این مقاله می خواهیم در ارتباط با تقویم رومیزی تبلیغاتی و یکی از محبوب ترین نوع های آن که به تازگی بسیار توسط سازمان های مختلف برای تبلیغات استفاده می شود صحبت کنیم یعنی تقویم فانتزی چوبی. تقویم فانتزی چوبی هدیه ای خاص و شگفت انگیز است که به عنوان هدیه تبلیغاتی هدیه ای زیبا و جذاب به نظر می رسد.

معرفی تقویم فانتزی چوبی:

تقویم های رومیزی تبلیغاتی از جذاب ترین تقویم هایی هستند که به بسیار بین مخاطبان محبوب می باشند. همانطور که در پاراگراف پیشین گفتیم تقویم های رومیزی به مرور زمان دست خوش تغییرات بسیاری شدند و مدل های مختلف با طراحی های مختلف از تقویم های رومیزی در بازار وجود دارد. اما تقویم فانتزی چوبی اکسسوری جذابی است که علاوه بر خصوصیات متداول یک تقویم مانند تاریخ مناسبت ها و فضایی برای نوشتن محصولی جذاب برای دکور اتاق فرد می باشد. این تقویم ها عموما از چوب به جای کاغذ برای تاریخ استفاده می کنند و پایه های چوبی نیز دارند. تقویم فانتزی عموما از دو لحاظ متفاوت فانتزی محسوب می شود. اول تقویمی که به لحاظ محتوایی طراحی فانتزی دارد و در روش دوم تقویمی که در ساختار، شکل و فرم خود طراحی فانتزی دارد. هر کدام از این محصولات با توجه به نیاز مخاطب و مشتری و سلایق و علایق او طراحی می شوند. این نوع تقویم های فانتزی عموما دارای برش و قالب مخصوص به خود هستند.

تفاوت تقویم رومیزی با تقویم فانتزی چوبی:

حالا که تقویم فانتزی چوبی را معرفی کردیم می توانیم به تفاوت آن با تقویم رومیزی تبلیغاتی نیز بپردازیم که اتفاقا این تفاوت در آن ها بسیار کلیدی است و کاربرد آن را نیز تغییر می دهد. و همین مساله در تبلیغات ارگان ها نیز مهم می شود و این دو محصول دو کاربرد متفاوت در تبلیغات پیدا می کنند. در تقویم های فانتزی خلاقیت و ابتکار حرف اول را می زند و بسیار برای طراحی تقویم فانتزی مهم است. تفاوت تقویم رومیزی تبلیغاتی با این نوع از تقویم های چوبی دقیقا در همین مساله خلاصه می شود که تقویم چوبی در ساختار تبدیل به یک اکسسوری می شود و کاربرد آن افزایش می یابد، ولی در تقویم رومیزی کاربرد آن فقط برای برنامه ریزی و نظم دادن می باشد. البته که می تواند کاربردهای خلاقانه و زیبا نیز داشته باشد اما اصل بر این است که تقویم رومیزی قرار است به برنامه ریختن ما برای کار و زندگی کمک کند. اما تقویم فانتزی چوبی بخش زیادی از کاربرد خود را به زیبایی  و جذاب بودن عوض می کند و تبدیل به یک اکسسوری می شود که همزمان کاربرد برنامه ریزی را نیز برای ما ایجاد می کند.

تقویم فانتزی چوبی هدیه ای خاص:

پس از آن که به معرفی تقویم فانتزی چوبی پرداختیم باید بدانیم که این نوع تقویم مناسب چه اشخاصی است و برای چه جامعه هدفی کاربرد دارد تا بتوان به آن به چشم یک هدیه تبلیغاتی مانند سررسید نگاه کرد. تقویم فانتزی چوبی از اعضای اصلی هر خانه، دفتر، اداره و هر مکانی می باشد که افراد برای برنامه ریزی و زمان بندی کارهای خود از آن استفاده می کنند.هر کسی می تواند از یک تقویم فانتزی چوبی لذت ببرد و به آن علاوه بر تقویم به چشم یک اکسسوری جذاب نگاه کند. مخاطبی که می تواند تقویم فانتزی چوبی را هدیه بگیرد می تواند یک کارمند ساده، دانش آموز یا مدیر یک شرکت باشد. چرا که این تقویم محصولی کاربردی است و در کنار آن جذابیت بصری دارد و می تواند میز افراد را خوشگل و جالب نشان دهد. تقویم فانتزی چوبی در مدل ها و شکل های مختلف تولید می شود. بعضی از آن ها روزها را به شکل مربع چوبی در می آورند تا افراد علاوه بر زیبایی و کاربردی بودن آن بتوانند به چشم یک نوع بازی هم به آن نگاه کنند. و ارتباط افراد نیز با تقویم چوبی بیشتر شود. تقویم چوبی مدل های بسیار زیادی دارد و هر کدام از مدل هایش خلاقیت و ابتکار مخصوص به خود را دارد. در نتیجه هر نوع از تقویم فانتزی چوبی برای همه‌ی افراد مناسب نمی باشد. و باید با توجه به سلیقه‌ی افراد مدل تقویم فانتزی چوبی را انتخاب کرد. چرا که این تقویم بهترین هدیه‌ ی خاص و خلاقانه ای می باشد که هر کسی می تواند آن را از دوستان، فامیل یا همکاران خود هدیه بگیرد.

کاربرد تقویم فانتزی چوبی در تبلیغات:

سازمان ها و شرکت های مختلف به عنوان افزایش فروش و برند سازی و اربتاط موثر با مشتریان و مخاطبان خود از محصولات کاربردی به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند. هدایای تبلیغاتی استراتژی مهمی برای این ارتباط موثر بین سازمان و مخاطب می باشد. و اگر به درستی و هدفمند انجام شود بازدهی بسیار بالایی را برای سازمان ایجاد می کند. حال در پاراگراف های پیشین به معرفی تقویم فانتزی چوبی پرداختیم و گفتیم که یکی از محبوب ترین نوع های تقویم رومیزی اختصاصی می باشد. با توجه به ویژگی ها و خاص بودن این  تقویم هدیه‌ی بسیار مناسبی برای تبلیغات نیز می باشد. خیلی از ارگان ها برای مخاطبان و مشترین خاص خود تقویم فانتزی چوبی را در نظر می گیرند. چرا که این هدیه هم جذاب است و هم اکسسوری زیبا و کاربردی است و هم فانتزی و هیجان انگیز است. اما به هر حال برای هدیه دادن تقویم رومیزی چوبی باید این را در نظر گرفت که هر مدل تقویم چوبی برای هر کسی مناسب نیست و باید به نسبت سلایق و علایق مشتری این هدیه تبلیغاتی را طراحی کرد. همچنین سازمان ها و شرکت ها نمی توانند در تعداد بالا این هدیه تبلیغاتی را طراحی و سفارش دهند چرا که هزینه تولید و چاپ این نوع تقویم زیر دستی بسیار بالا می شود و بودجه‌ی زیادی لازم دارد. اما آن را می توان به جامعه هدف مشخصی از مشتریان وفادار یا مخاطبان یا مدیران ارشد سازمان هدیه داد. تا بازدهی مناسبی را ایجاد کند. انتخاب این هدیه به عنوان هدیه تبلیغاتی مستلزم این مساله است که حتما شناخت کافی از مخاطب و مشتری خود داشته باشیم تا سلیقه و علایق او را بشناسیم و نسبت به آن تقویم رومیزی چوبی را طراحی کنیم. مثلا تقویم فانتزی چوبی که یک دانشجو می پسندد با تقویم فانتزی چوبی که یک مدیر می پسندد ممکن است زمین تا آسمان با هم تفاوت داشته باشد. و این هدیه علاوه بر کاربرد خود نقش اکسسوری‌ای زیبا را قرار است روی میز مخاطب و مشتری ایفا کند در نتیجه برای اینکه مخاطب از تقویم چوبی استفاده کند باید از شکل و مدل آن لذت ببرد تا از آن استفاده کند و بتواند به محصولی تبلیغاتی تبدیل شود که اسم و نام برند را در ذهن مخاطب حک می کند و باعث برند سازی می شود. در نهایت تقویم فانتزی چوبی هدیه ای لوکس  و فانتزی محسوب می شود که در این رده نسبت به باقی هدایای لوکس تبلیغاتی بودجه‌ی کمتری می برد و بسیار جذاب و خاص می باشد و می تواند به عنوان یکی از آیتم های جذاب ست مدیریتی در نظر گرفته شود. بخاطر تنوع بالایی که تقویم های فانتزی چوبی دارند خیلی کم پیش می آید که مخاطب و مشتری احساس کند که طرح های آن تکراری است یا شاید قبلا مدل آن را زیاد دیده باشد. در نتیجه همیشه هدیه ای خاص و جذاب برای مخاطب و مشتری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *