تقویم مخصوص وکلا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تقویم مخصوص وکلا

تقویم مخصوص وکلا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تقویم ها بر اساس نیاز شغل های متفاوت و بر اساس نیاز افراد بسیاری از اوقات طراحی و سفارش داده می شوند. امروزه تقویم در انواع مختلف خود ابزاری بسیار حیاتی و مهم برای کسانی است که شاغل هستند. و برای زندگی خود برنامه ریزی انجام می دهند. بعضی تقویم ها اجزای مشخص و طراحی های یکسانی دارند که خیلی از افراد از آن ها برای کار خود استفاده می کنند اما برخی از تقویم ها در انواع مختلف برای مشاغل طراحی می شوند تا استفاده از تقویم برای آن ها راحت تر شود و همچنین باید  بتوانند کارهای خود را بهتر برنامه ریزی کنند. مثلا مانند تقویم زیردستی یا تقویم منشی که تقویم بسیار مهمی برای منشی ها و دستیاران مدیرها و مدرعامل ها می باشد. بدون این نوع از تقویم ها کار مدیران و دکتر ها بسیار لنگ خواهد بود و باطراحی این نوع از تقویم ها کار آن ها سریع تر پیش خواهد رفت.

 

تقویم هایی که مشاغل مختلف از آن ها استفاده می کنند.

تقویم رومیزی: تقویم رومیزی یکی از مهم ترین تقویم هایی است که هر فردی که در جایی مشغول به کار است از آن استفاده می کند و روی میز خود یک تقویم رومیزی قرار می دهد. تقویم رومیزی محصولی است که افراد نسبت به تاریخ و مناسبت های مختلفی که در محیط کار پیش چشم خود دارند برنامه های خود را ثبت و سامان می بخشند.

تقویم دیواری: تقویم دیواری تقویم دیگری است که عموما افراد چه در منزل چه در محیط کار خود از آن استفاده می کنند و تقریبا مانند تقویم رو میزی عمل می کند. قرار است با دیدن تقویم رومیزی صرفا تاریخ و مناسبت ها دیده شده و نسبت به آن ها برنامه ریزی انجام شود.

تقویم جیبی: تقویم جیبی تقریبا مانند سررسید جیبی می ماند که تاریخ ها و مناسبت های مختلف را همراه با جای کوچکی برای نوشتن دارد. خیلی از مشاغل و رشته های مختلف بر اساس ویژگی ها و برنامه های کاری خود این تقویم را طراحی می کنند و به اعضای سازمان، گروه و دانشجوهای خود هدیه می دهند. در اینجا نیز قرار است در ارتباط با یکی از همین تقویم ها صحبت شود و نحوه طراحی آن ها متناسب با گروه شغلی افراد.

 

تقویم مخصوص وکلا چیست :

همانطور که در پاراگراف پیشین توضیح دادیم تقویم تبلیغاتی انواع مختلفی دارد و هر کدام از تقویم ها نیز کاربردهای مختلفی دارند. بر همین اساس نیز مشاغل مختلف تصمیم گرفتند تقویم هایی با توجه به کار و عملکرد شغل خود طراحی کنند یکی از این دسته مشاغل وکلا هستند که کار آن ها نیاز به برنامه ریزی دقیق و نظم خیلی زیادی دارد. و متداوم در تاریخ های مختلف با و با توجه به زمان و مناسبت های متفاوت با افراد و دادگاه های مختلف سر و کله می زنند. بخاطر همین مساله تقویم مخصوص وکلا کار آن ها را بسیار راحت و آسان کرده است به نوعی که با طراحی دقیق تقویم مخصوص وکلا آن ها می توانند به سادگی برنامه های خود را مطابق با پرونده ها و مناسبت های مختلف برنامه ریزی کرده و در اسرع وقت به جلسات خود چه در دادگاه و چه در جلسات مشاوره رسیدگی کنند. وکلا هر ساله از ماه دی باید اقدام به برنامه ریزی پرونده موکلین خود برای سال بعد کنند. برای همین بسیار ضروری است که زودتر از هر صنف دیگری تقویم وکلا را برای خود خریداری کنند. این تقویم  برای تمامی وکلای کانون وکلای دادگستری، وکلای مرکز وکلا قوه قضایی و همچنین کارآموزان وکلات مناسب می باشد. شاید استفاده از یک تقویم جیبی ساده نتواند  از پس پیچیدگی برنامه ریزی یک وکیل پر مشغله بربیاید. اما حتما تقویم مخصوص وکلا می تواند تا حد زیادی مساله برنامه ریزی یک وکیل را حل کند. حال تقویم وکلا اساسا چه مواردی را داخل خود دارد که این تقویم را مخصوص وکیلان می کند؟ و چه ویژگی هایی دارد که برنامه ریزی را برای آن ها انقدر راحت و بی دردسر می کند. در ادامه به این مساله می پردازیم.

 

تقویم مخصوص وکلا چه ویژگی هایی دارد؟

تقویم مخصوص وکلا مانند یک تقویم جیبی ساده، حاوی تاریخ ها و مناسبت های مختلف است. اما با یک ویژگی متفاوت. عموما برگه هایی که داخل تقویم وکلا وجود دارد به شکل متفاوتی طراحی می شود. مثلا یک صفحه وجود دارد که داخل آن تاریخ آن روز به همراه اسم روز قرار دارد و مناسبت های مختلفی که در آن روز اتفاق افتاده است. در این تقویم جیبی داخل صفحه، همه‌ی موارد زیر وارد می شوند.

– موکل

– کلاسه

– شعبه

– ساعت

و این دوبار در صفحه در دو ستون مختلف تکرار می شود. در پایین صفحه هم عموما فضایی برای توضیحات جلسه و یا برنامه های دیگر وجود دارد. این مساله البته بستگی به سایز تقویم جیبی دارد چرا که هر چقدر تقویم کوچک تر باشد فضای خالی برای نوشتن به حداقل می رسد. با توجه به این مساله وکیلی که احساس می کند فضای بیشتری برای نوشتن لازم دارد تا موکلین بیشتری دارد می تواند از تقویم بزرگ تری استفاده کند یا سالنامه‌ی وکیلان را سفارش دهد تا کار خود را بهترین شکل انجام دهد. هم چنین این نوع تقویم را می توانید به عنوان یکی از آیتم های ست هدیه مدیریتی در نظر بگیرید و یک ست هدیه کاربردی را ارائه دهید.

مورد دیگری که در طراحی های تقویم مخصوص وکلا وجود دارد این است که عموما در انتها یا اوایل تقویم چند صفحه ای هستند که دفاتر خدمات الکرونیکی قضایی در آن با اطلاعاتی مانند آدرس شماره تماس وجود دارد تا اگر وکیلی احساسا نیاز کرد بتواند از شماره و آدرس آن ها استفاده کند. البته این نوع اطلاعات در هر شهر متفاوت است و طراحی تقویم باید با توجه به شهری که قرار است در آن چاپ شود انجام گیرد.

 

نکاتی در ارتباط با طراحی تقویم مخصوص وکلا:

طراحی تقویم مخصوص وکلا کار سختی نیست ولی خیلی از مسائل و دغدغه های آن ها را حل خواهد کرد. بهتر است که طراحی گرافیکی یک سررسید یا تقویم وکیل ساده و به دور از پیچیدگی های خاص باشد. و در طراحی آن از کلاسیک ترین نوع طراحی استفاده شود. جلد یک تقویم می تواند از جنس های مختلف باشد اما بهترین شکل یک جلد برای تقویم مخصوص وکلا جلد گالینگور، جلد چرمی  یا شومیز باشد. یک وکیل تقویمی را با خود حمل می کند که شیک و ساده و سبک باشد. طراحی جلد آن می تواند در رنگ های مختلف اما ساده باشد. هر وکیلی سلیقه مخصوص خود را در رنگ تقویم دارد. و در نهایت بهتر است که سایز تقویم زیاد بزرگ نباشد سایز مرسوم تقویم مخصوص وکلا 17* 20 می باشد. چرا که وکلا همیشه در رفت و آمد هستند و کمترین وقت را در دفتر کاری خود می گذرانند در نتیجه تقویمی سبک و راحت برای حمل و نقل بسیار به آن ها کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *